خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

شکارچیان پرندگان وحشی به دام محیط بانان قزوین افتادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۸۱۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دو شکارچی در حین شکار گونه‌های وحشی و اقدام به زنده گیری پرندگان شناسایی شده و در دام مامورین محیط زیست قزوین افتادند.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری با اعلام این خبر عنوان کرد: پیرو انجام ماموریت گشت و ‌کنترل از مناطق تحت مدیریت توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و پایش از محیط‌های طبیعی در مناطق کوهستانی و ممنوع شهرستان البرز،  نسبت  به شناسایی  دو متخلف و توقیف سلاح و ادوات شکار و صید اقدام کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: مامورین این یگان در حین ماموریت موفق دو نفر متخلف که با وسایل و ادوات شکار و صید و پخش صدای پرندگان و تقلید صدا در حال زنده گیری و شکار گونه‌های جانوری وحشی در مناطق بودند را شناسایی کرده و جهت دستگیری آن‌ها وارد عمل شدند.

 وی عنوان کرد: ضمن دستگیری متخلفین از  آن‌ها تعداد ۴رشته دام زنده گیری، دو عدد پخش کننده صدای پرندگان و یک قطعه کبک زنده گیری کشف و ضبط گردید که متاسفانه شاه پر این پرنده صید شده توسط متخلفین قیچی شده و توان پرواز در طبیعت را نداشت.

این مسئول ادامه داد: متخلفان با استفاده از روش‌های  نامتعارف و با پخش صدای کبک و تیهو،  پرندگان وحشی را در طبیعت به محلی که دام در آنجا پهن شده است جلب و سپس آن‌ها را زنده گیری و صید می‌کنند که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متخلف تحویل مرجع قضایی خواهد شد.

طاهری گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست  به صورت مستمر مخصوصا در فصل بهار و زاد آوری گونه‌های جانوری،  نسبت به پایش و کنترل از محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست نسبت به شناسایی افراد متخلف و جلوگیری از فعالیت مخرب محیط زیست اقدام و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز