خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آغاز برداشت توت از باغات شهرستان پاوه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۹۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت توت از توتستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهروز احمدی  اظهار کرد: شهرستان پاوه 247 هکتار توتستان دارد که اغلب باغات توت این شهرستان بارور بوده و درصد خیلی کمی از باغات هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ و نهال هستند.

احمدی متوسط عملکرد باغات توت شهرستان پاوه را در سنوات نرمال 1.5 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل خشکسالی حادث شده و نیز سرمازدگی بهاره باغات در چندین نوبت حتی در فصل بهار، افت عملکرد باغات توت شهرستان را شاهد بودیم و احتمالا متوسط عملکرد باغات شهرستان 1.2 تن در هکتار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با بیان اینکه شهرستان پاوه بیشترین باغات توت استان کرمانشاه را دارد، پیش بینی کرد: امسال بیش از 270 تن توت از باغات شهرستان پاوه برداشت شود.

وی تهرانی، اصفهانی ، بی‌دانه و خالویی را از ارقام توت تولیدی در پاوه برشمرد و گفت: توت تولیدی در شهرستان پاوه به مصرف استان و خارج از استان می‌رسد.

احمدی  با بیان اینکه مصرف توت به شکل تازه خوری محدود به خودمصرفی باغداران است، افزود: اغلب توت تولیدی در این شهرستان به شکل خشک به مصرف می‌رسد، ضمن اینکه از شیره توت نیز محصولی به نام دوشاب تهیه می‌شود.

احمدی با اشاره به سلامت بالای توت تولیدی در شهرستان پاوه، یادآور شد: توت تولیدی در این شهرستان به جهت عدم استفاده از هیچ نوع سم و کودی جزو محصولات پاک به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برداشت توت در باغات شهرستان پاوه آغاز شده، افزود: خرداد ماه اوج برداشت توت در شهرستان پاوه است، هرچند برداشت توت در باغات این شهرستان تا اواسط تیرماه  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز