خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور:

هوشمندسازی فرایندها باعث کاهش فساد اداری می‌شود / یک میلیون و 970 هزار هکتار از اراضی ملی مرکزی تثبیت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۶۶

معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضا به تمامی واحدهای استانی ابلاغ شده است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرایندهای قضایی برنامه اولویت دار دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن بابایی در نشست تخصصی با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی، افزود: دوران تحول در قوه قضاییه چندین شاخص دارد که یکی از آنها در سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرایندها است که باعث کاهش فساد اداری، تسریع در امور و صحت انجام داه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح تحول و تعالی هوشمندسازی فرایندها، میزان مراجعات مردم را به ادارات قضایی به حداقل می‌رساند که این مهم ضمن احترام به حقوق و وقت مردم، سرعت رسیدگی به امور را شتاب می‌دهد.

معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: فرایند الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای ثبت شرکت‌ها، اصلاح روش‌ها و اصلاح برنامه‌های نرم افزاری از سیاست‌های سند تحول است و همچنین بحث بازداشت و رفع بازداشت مرتبط به حوزه اسناد به مقامات قضایی تفویض می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن اسناد نیز هدفگذاری شده است، تصریح کرد: با انجام این فرایند، سند در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و به واسطه بارگذاری در سامانه از جعل، صدور المثنی و استعلامات جلوگیری می‌شود و با کاهش خطای انسانی، منجر به افزایش رضایت مردم می‌شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آن را سر لوحه امور خود قرار دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تاکنون یک میلیون و 970 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی تثبیت شده است. در ارتباط با 40 هزار هکتار نیز اختلافاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که با رفع موانع، اسناد این اراضی نیز در استان مرکزی صادر می شود.

حمید شایان‌مهر با بیان اینکه در 2 سال گذشته 5949 فقره سند برای دستگاه‌های دولتی صادر شده است، افزود: تعداد پرونده‌های اسکن شده در ناحیه یک و 2 اراک، 125 هزار و 265 فقره و تعداد برگه‌های اسکن شده 5 میلیون و 203 هزار و 280 برگ است.

وی ادامه داد: تثبیت و صدور 99 درصد اراضی ملی استان، مختومه کردن تعداد 29 هزار و 618 فقره پرونده اجرایی در شعبات اجرایی اسناد رسمی، الکترونیکی کردن فرآیند با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، پاسخ الکترونیکی به بیش از 99 درصد استعلامات دفاتر و مراجع قضایی الکترونیک و مستمر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، طلاق و آرشیو الکترونیک بیش از 440 هزار پرونده ثبتی در واحدهای ثبتی استان مرکزی از جمله اقدامات این سازمان در 2 سال اخیر بوده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز