خبرگزاری کار ایران

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور:

37 میلیون هکتار مساحت کشور عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند / 129 میلیون هکتار از اراضی کشور سنددار شده‌اند / در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۳۵

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع 164 میلیون هکتار مساحت کشور، 37 میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند. با تلاش‌های این نهاد و همکاری دستگاه‌های مربوطه 129 میلیون هکتار از اراضی کشور معادل 95 درصد سنددار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن بابایی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، بیش از 90 درصد املاک دولتی دارای سند هستند و برخی املاک از جمله املاک آموزش و پرورش مستند مالکیت ندارند که مقرر شده دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای تهیه مستندات اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در حوزه اراضی زراعی و کشاورزی در سال جاری هدفگذاری شده است، هر چند سال‌های گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفته و این موضوع مدنظر ویژه قرار گرفته تا سال آینده اراضی کشاورزی به یک وضعیت مطلوب برسند.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در راستای جلوگیری از جعل اسناد، یک برنامه راهبردی در سازمان تعریف شده تا در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر شود.

بابایی تصریح کرد: در این راستا، سند در سامانه ثنای شخص ثبت می‌شود و فرد برای نیاز به این سند با مراجعه به دفترخانه‌ها می‌تواند سند را در سامانه رویت کند و نیاز به سند فیزیکی نیست.

وی بیان داشت: اقدام به حدنگاری و صدور اسناد در حوزه اراضی زراعی و شهری و مسکونی، بهترین راهکار برای جلوگیری از جعل سند و دخالت افراد سودجو در اخذ سند است.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: استان مرکزی 2 میلیون و 900 هزار هکتار وسعت دارد که قریب به 2 میلیون هکتار از این مساحت عرصه‌های ملی و منابع طییعی هستند. در این استان یک میلیون و 930 هزار هکتار و قریب به 98 درصد از اراضی ملی سنددار شده‌اند.

بابایی ابراز داشت: 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که تنها 8000 هکتار آن معادل 1.5 درصد صاحب سند هستند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز