خبرگزاری کار ایران

قالیباف در همدان :

هرجا بستر حضور مردم را فراهم نکردیم از همان جا آسیب دیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۷۱

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: اکنون این مجوزها ظرف سه روز و برای برخی کارهای خاص نهایتا تا ۳ ماه صادر می شود.

به گزارش ایلنا از همدان،محمدباقر قالیباف امروز در یادواره شهید سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند بیان کرد: فرصت را برای مردم و جوانان که پیش قراولان جامعه هستند باید فراهم کنیم، هرجا بستر حضور مردم را فراهم نکردیم از همان جا آسیب دیدیم، مردم و جوانان ما در عرصه اقتصادی حضور ندارند و این عرصه بیش از همه در دست دولت وسازمان‌های دولتی است و به همین علت در آن ضرر کرده‌ایم.

قالیباف ادامه داد: نقاط قوت ۶ برنامه گذشته را با شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی و به میزان ظرفیت‌های مادی و منابع انسانی که داریم و اتفاقاتی که در منطقه در حال رخداد است همچون جنگ اوکران که بر عرصه‌های انرژی، امنیتی و غذایی اثرگذار بوده است، در برنامه هفتم بگنجانیم و ثبات اقتصادی را به کشور برگردانیم.

قالیباف با بیان اینکه هدفمند به موضوعات اساسی در برنامه هفتم توسعه پرداخته می‌شود اظهار کرد: در این روزها همه وقت‌مان برای تنظیم این سند سپری می‌شود، اصلاح ساختار بودجه و ناترازی در آن، ناترازی بانک‌ها و حل مشکلات سرمایه‌گذاری به طور جدی و متمرکزانه در این سند دیده خواهد شد تا تورم و گرانی را حل کنیم.

رئیس مجلس یکی دیگر از مشکلات کشور را عدم اجرای قانون عنوان کرد و گفت: ما در کشور قانون‌های خوبی داریم که یا اجرا نمی‌شوند و یا به درستی انجام نمی‌شوند که یکی از وظایف مجلس پافشاری بر اجرا آن‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی از قانون‌های خوب کشور اعطای مجوز کار است، پیش از این اگر کسی درخواست مجوز برای کاری داشت مدت‌ها باید در ادارات رفت و آمد می‌کرد تا مجوز بگیرد که گاهی هم موفق نمی‌شد، اما امروز یا این قانون، یا کار جزء اشتغالات سبز محور است یعنی بدون حضور و در درگاه ثبت شده وبعد از ۳ روز فرد کار خود را آغاز می‌کند یا تایید محور است که حداکثر ۳ ماه دستگاه مربوطه باید جواب درخواست را بدهد که اگر پاسخی دریافت نکرد یعنی آن را تایید کرده و می‌تواند شغل را آغاز کند.

قالیباف با اشاره به اینکه در قانون بودجه برای همه کسانی که فاقد بیمه سلامت بودند، سهم بیمه در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۶ میلیون نفر بر اساس این قانون با اعتبار ۷۰۰۰ر میلیارد تومان به صورت غیر حضوری و به طور مجانی بیمه می‌شوند، دولت هم در این بخش به خوبی کار خود را شروع کرد و در ۳ ماه ابتدایی سال ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و برای بیماران صعب العلاج هم کارتی صادر شده که به طور ویژه تحت بیمه قرار بگیرند که برای این منظور هم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: توزیع کالابرگ الکترونیک هم برای کالاهای اساسی در مجلس به تصویب رسید که امیدواریم پیش از پایان مبالغ واریزی برای این دو ماه، کالابرگ کالا با همان قیمت مناسب سال قبل به دست مردم برسانیم.

وی در پایان با اشاره به بازدید از سد گرین گفت: قول می‌دهم به سهم خودم برای به نتیجه رساندن این سد که  تاثیر بسیاری در تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه دارد، تلاش کنم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز