خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تبریز:

امروز دانشگاه‌ها تنها محل آموزش نیست/ دانشگاه‌ها آمادگی کافی برای تغییرات داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۴۸

امام جمعه تبریز تربیت دانشجوی متعهد و متدین را از جمله وظایف دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها باید متمایل به ارزش‌های اسلامی و دینی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت الاسلام  سیدمحمد علی آل هاشم روز دوشنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور در تبریز اظهار کرد: دانشگاه‌ها در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته‌ای دارند از این رو دانشگاه اهمیت بالایی برای کشور و نظام دارد.

امام جمعه تبریز جهت دار بودن دانشگاه را از شاخصه های مهم دانشگاه اسلامی برشمرد و گفت مدیریت، سیستم آموزشی، اساتید و فضای آموزشی از جمله عناصر کلیدی دانشگاه است.

وی تربیت دانشجوی متعهد و متدین را از جمله وظایف دانشگاه ها برشمرد و گفت: قداست قائل بودن به علم و اخلاق یکی از شاخه های دانشگاه اسلامی است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد:  امروز دانشگاه ها دیگر تنها محل آموزش و تولید علم نیستند و دانشگاه های ما باید آمادگی کافی برای تغییرات داشته باشند و با آینده‌نگری پیش بروند.

وی دانشگاه آرمانی مد نظر رهبر معظم انقلاب را خروج از رکود و خمودگی معرفی کرد و گفت: نشاط علمی, نشاط معنوی و نشاط سیاسی نیز از جمله ویژگی های برجسته دانشگاه آرمانی است.

اجلاس سه روزه روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز