خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه ورزش فرصت مناسب برای آشتی مرم با ورزش و اماکن ورزشی/ پیشرفت جامعه با گنجاندن ورزش در زندگی مردم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۵۶

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ورزش اصفهان از نهم تا دوازدهم خرداد فرصت مناسبی برای گنجاندن ورزش در سبد اقتصادی و تفکر مردم و افزایش نشاط اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ما مردمانی داریم که ورزش را دوست دارند اما ورزشکار نیستند ؛ چرایی این موضوع را در دو مقوله بررسی می‌کنیم ، اولین موضوع بر می‌گردد به بخشی در محیط درون‌زا یعنی تفکر و بینش ذهن آحاد جامعه و دوم بخشی از آن برمی‌گردد به محیط برونزا که به افرادی که سیاست گذاری و یا تصمیم گیری می‌کنند بر می‌گردد . 

مهم‌ترین نکته ای که به نظر می رسد نمایشگاه ورزش باید دنبال کند ، انتقال دانش مناسب برای تغییر نگرش ذائقه  مردم  است .باید با ایجاد این نوع نمایشگاه‌ها تلاش کنیم ذائقه ی مردم ایران را نسبت به مسئله ی ورزش تغییر بدهیم . زمانی که نام ورزش به وسط می‌آید ، بحث تغذیه ی مناسب ، زیر ساخت ها و سخت افزار های ورزشی ، پوشاک و البسه و…. هم مورد توجه قرار می‌گیرد؛ و خروجی تمامی موارد مذکور ٫ سلامتی جسمی ، روحی ، روانی و عاطفی خواهد بود که قاعدتا در پایان سلامت اجتماعی جامعه را هم به همراه خواهد داشت . 

ورزش نقش بی‌بدیلی در نشاط اجتماعی جامعه خواهد داشت؛ چراکه نشاط اجتماعی یکی از محور های اساسی ارتقای سرمایه ی اجتماعی جامعه است.

افزایش سطح سروتونین درمانی برای افسردگی

هورمون سروتونین باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه به واسطه ی فعالیت های ورزشی می‌شود .افزایش سطح سروتونین در بدن می‌تواند به‌عنوان یکی از درمان‌های طبیعی برای افسردگی در نظر گرفته شود و روحیه‌ی ورزشکاران را بهبود ببخشد .

اندیشمندان هورمون سروتونین را، به عنوان هورمون توسعه‌ یاد می‌کنند؛ زیرا این هورمون در اثر فعالیت های ورزشی که ترشح می‌شود ، انسان را به سمت آرامشی می‌برد که هم در افراد دیده می‌شود و هم به تبع آن در محیط اجتماعی پیرامون آن فرد به وجود می آید . 

پس ورزش باید در سبد فکری آحاد جامعه قرار گیرد ؛ با انتقال دانش به مردم و دادن آگاهی لازم برای انجام استاندارد فعالیت های ورزشی، استفاده از رشته های ورزشی مناسب با فیزیک و توانایی های جسمانی و روانی افراد، همچنین استفاده از مربیان توانمند و با تجربه باید بتوانیم با انجام پایدار فعالیت های ورزشی، سطح هورمون سروتونین را در جامعه افزایش دهیم که باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه از طریق فعالیت های ورزشی شود . 

فراموش نکنیم، در پاندمی ویروس کرونا ٫محیط های متعدد اجتماعی از جمله محیط های ورزشی، آبستن مشکلات و تنش های بسیار زیادی شد. نمایشگاه ورزش و سلامت می‌تواند نمونه ای از باز آفرینی اعتماد مجدد مردم و یک آشتی مجدد بین مردم و محیط های ورشی باشد که این ها کمک به افزایش ورودی افراد به دنیای ورزشی می کند.

میدوارم شرایط اقتصادی مردم سرزمینم به سمتی حرکت کند که ما شاهد باشیم ، ورزش از سبد اقتصادی و اولویت دار زندگی خانواده ایرانی تبدیل شده باشد .

یکی از موارد مهمی که مسئولان باید توجه کنند ، طبق بند سوم قانون اساسی، ورزش باید آسان، ارزان و در دسترس تمام مردم قرار بگیرد و در سبد اقتصادی تمامی افراد جامعه جای داشته باشد. ورزشی که موجب سلامت اجتماعی جامعه می‌شود باعث توسعه یافتگی ایران عزیز  نیز خواهد شد .

هرچه ورودی مردم به ورزش بیشتر باشد، بستر جامعه پویا تر می شود؛ ورزش، در یک محیط رقابتی، بزهکاری های اجتماعی و تفریح های ناسالم را کم‌رنگ تر خواهد کرد.

از سوی دیگر با افزایش تعداد افرادی که در سبد فکری و سبد اقتصادی آن ها ورزش گنجانده شده ، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر جامعه می‌شویم. به همین دلیل برگزاری نمایشگاه تخصصی ورزش در اصفهان رویداد حائز اهمیتی است.

نمایشگاه تخصصی ورزش از نهم تا دوازدهم خردادماه در محل جدید نمایشگاه های بین المللی اصفهان در بیش از 4500 متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

رسول نظری- مدرس استراتژیک ورزشی دانشگاه آزاد اصفهان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز