خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خواستار شد؛

حل مشکل عدم حضور پزشک متخصص در برخی شهرستان‌های اردبیل / نوسازی و ارتقای تجهیزات بیمارستانی یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۹۳

استاندار اردبیل از وزیر بهداشت خواستار حل مشکل عدم حضور پزشک متخصص در برخی شهرستان‌ها به‌دلیل نبود مسکن شد.

به گزارش ایلنا، سیدحامد‌ عاملی استاندار اردبیل در نشست بررسی مسائل حوزه سلامت استان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد بیان کرد: استان اردبیل در زمینه تجهیزات بیمارستانی نیازمند نوسازی است و اعتباراتی که در گذشته به این حوزه در استان اختصاص یافته، ‌برای تأمین این تجهیزات و ارتقای استانداردهای درمانی و آموزشی پاسخگوی نیازها نبوده است.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی حوزه  پزشکی، بخش خوابگاهی، تجهیزات تشخیص و درمان سرطان‌ها، رادیوگرافی، سونوگرافی و ام‌آرآی دچار مشکلات و کمبودهایی بوده و لازم است در این راستا تمهیداتی برای استان اندیشیده شود و همچنین برای تأمین فضای بیمارستانی و انتقال بیمارستان فاطمی نیز انجام برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، ضروری است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مسائلی همچون عدم حضور پزشک متخصص در برخی شهرستان‌ها به‌دلیل نبود مسکن متخصصان، مشکلات ویژه بیماران صعب‌العلاج و هزینه‌های بالای درمانی این بیماران نیز در استان اردبیل وجود دارد که نیازمند مساعدت برای رفع این مسائل هستیم.

تسریع در احداث بیمارستان نجف‌زاده نیازمند افزایش اعتبارات است

عاملی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته که افزایش اعتبارات برای تسریع در اجرای این پروژه ضروری است تا بیمارستان در پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و اقدامات مربوط به تجهیز آن آغاز شود.

وی گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل در حوزه سلامت و دارو فعال هستند که برخی ایده‌ها نیز به مرحله تجاری‌سازی رسیده و این شرکت‌ها نیازمند کمک و حمایت هستند که مساعدت‌ها در حفظ سرمایه‌های انسانی، کمک به تولید و اشتغال تأثیر‌گذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز