خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

توسعه کتابخانه ها در آستارا نیازمند توجه مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۱۶

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به رویکرد این نهاد برای فعالیت در راستای ذائقه مخاطبان، گفت: توسعه کتابخانه ها در آستارا نیازمند توجه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایلنا از آستارا، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آستارا اظهار کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌ها از حالت سنتی خارج و به مجموعه‌های فرهنگی تبدیل شده که بر اساس ذائقه‌های متفاوت مخاطبین، برنامه‌های متنوعی را اجرا و ارائه می‌کنند.

کرمی عضویت سراسری مخاطبان کتابخانه ها را یکی از امتیازات این نهاد برشمرد و افزود: با عضویت سراسری در کتابخانه‌های عمومی مخاطبان می‌توانند از تمامی خدمات کتابخانه های عمومی سراسر کشور بدون محدودیت زمانی و مکانی بهره‌مند شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: جامعه کتابخوانی استان گیلان با بیش از ۶۵ هزار عضو و ۸۵ باب کتابخانه این آمادگی را دارد تا نیازهای مطالعاتی مردم این استان را در حوزه کتاب و کتابخوانی برطرف کند.

کرمی به اجرای طرح «صبحانه با طعم کتاب» در استان گیلان اشاره کرد و گفت: کتاب‌های خوب هر شنبه با همین عنوان به صورت بسته پیامکی برای مسئولان و عموم مخاطبین ارسال می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری‌ها از شهرداری‌های آستارا و لوندویل خواست تا مطالبات خود را به صورت منظم پرداخت کنند.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌ها حقوق و مزایای پرسنل را از سهم نیم درصدی خود از شهرداری‌ها تأمین می‌کند و لذا اگر ما مخاطبان خود را بنا بر هر دلیلی از پرداخت این مبالغ محروم کنیم بار مالی برای دولت دارد.

کرمی به فعالیت بیش از ۷۵ پایگاه کتابخانه ای این نهاد در شرایط اجباری کرونا اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها شامل محافل ادبی، نشست‌های کتابخوان، معرفی کتاب و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های متنوع فرهنگی خوبی را در راستای کتاب و کتابخوانی داشته باشیم که بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که به واقع کتابخوان بسیار خوبی هستند را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به مقایسه آمارهای استانی، افزود: توسعه کتابخانه ها در آستارا نیازمند توجه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز