خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هوتگ جان کودک 11 ساله در زهرآپ را گرفت / سازه هوتگ از زندگی روستاییان قابل حذف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۱۳

دهیار روستای سهیل قادربخش باهوکلات گفت: متاسفانه دیروز یک دختر بچه 11 ساله را بر اثر غرق شدن در هوتگ از دست دادیم و این حوادث تا زمانی که موانع برطرف نشوند تمامی ندارد.

منصور کریمدادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عصر روز گذشته 2 نفر از اهالی روستای زهرآپ از توابع بخش پیرسهراب چابهار،  دام هایشان را برای آشامیدن آب به کنار هوتگ اطراف روستا می برند که یکی از این دونفر یک دختر 11 ساله به نام ساجده بخشان بوده که به محض دیدن گنجشکی که در آب هوتگ گرفتار بوده برای نجات آن وارد آب هوتگ می شود و از آن جایی که از عمق زیاد آب بی اطلاع بوده متاسفانه غرق می شود و جان خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: دوستش پس از بی‌خبری از ساجده، روستاییان را برای پیدا کردن او و نجات جان دوستش با خبر می‌کند و جسم بی جان ساجده را از آب بیرون می‌کشند.

کریمدادی عنوان کرد: روستای زهرآپ یک سال و نیم است که آب پایدار لوله کشی دارد و مشکلی از نظر کمبود آب نیست اما نداشتن پارک و فضای بازی مناسب برای کودکان باعث می‌شود اکثر کودکان و نوجوانان روستاها از طبیعت سازه هوتگ برای تفریح استفاده کنند و بدون اطلاع از عمق هوتگ وارد آب شوند و جانشان به خطر بیفتد. 

وی گفت: علاوه بر این، اکثر روستاییان آب مصرفی کشاورزیشان را از هوتگ ها تامین می‌کنند به همین دلیل این سازه به هیچ وجه از زندگی مردم روستا قابل حذف نیست.

 دهیار روستای سهیل قادربخش باهوکلات گفت: خانواده افرادی که بر اثر غرق شدن در هوتگ‌ها چه به دلیل بی آبی و‌ چه‌ به دلیل نداشتن فضای بازی جان خود را از دست داده داده‌اند به هیچ وجه مورد حمایت هیچ نهادی قرار نگرفته‌اند‌.

وی گفت: تنها راه کم کردن خطر مرگ هوتگ ها فنس کشی است اما در صورتی که اجازه دسترسی به دامداران و کشاورزان داده شود. مسئله بعدی ساخت فضای بازی و تفریح برای کودکان و آموزش آن ها است .‌ والدین و معلم های روستا هم باید دانش آموزان را از خطرات احتمالی هوتگ ها مطلع کنند.

خبرنگار: فائقه راغی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز