خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

9 هکتار عرصه جنگلی مهدیشهر احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۱۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: در راستای اجرای طرح جنگل کاری با هدف صیانت از جنگل های شمال این شهرستان، 9 هکتار عرصه جنگلی احیا می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، حیدر واحد مطلق از اجرای طرح احیای 9 هکتار جنگل در مهدیشهر خبر داد و بیان کرد: طرح جنگل کاری صیانت از جنگل های شمال شهرستان با کاشت نهال گلابی وحشی سازگار با منطقه و حصارکشی و آبیاری در اراضی جنگلی منطقه بندپشت اوپرت و وارتا شهرستان مهدیشهر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح عملیات به‌ صورت توسعه جنگل‌ با کاشت نهال در سطح 9 هکتار و غنی‌سازی جنگل ها اجرا شد، افزود: به منظور حفاظت از عرصه های جنگل کاری در برابر حیوانات اهلی و وحشی نسبت به اجرا حصارکشی محدوده 110 هکتاری در دو منطقه بندپشت اوپرت و وارتا با استفاده از پایه های چوبی و فلزی با سیم خاردار در سال گذشته اقدام شد.

مطلق رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر احیای جنگل‌های مخروبه و توسعه جنگل در رویشگاه‌های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدید شونده، تقویت سفره‌های زیرزمینی آب، تعدیل و تلطیف آب‌ وهوا را از مهم‌ترین اهداف طرح صیانت از جنگل‌ها برشمرد و گفت: در قالب طرح صیانت و جنگل‌ کاری می‌توان عوامل تأثیرگذار در تخریب جنگل‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز