خبرگزاری کار ایران

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها:

شهر سلفچگان ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۰۲

نماینده قم در شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی و فرهنگی شهر سلفچگان، گفت: این شهر، ظرفیت تبدیل به شهرستان را دارد و امیدواریم این موضوع با مساعدت دولت، محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن شریفی گفت: برای خروج استان قم از تک شهرستان بودن، در دولت گذشته بخش‌های کهک و جعفریه به شهرستان تبدیل شدند و اکنون این استان سه شهرستان دارد اما بخش و شهر سلفچگان نیز می‌تواند به عنوان شهرستان چهارم  استان قم لقب بگیرد.

شریفی سلفچگان را دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مناسبی معرفی کرد و اظهار داشت: سلفچگان، نقطه مواصلاتی 18 استان کشور است و از این حیث در سطح کشور کم نظیر است. این شهر دارای اهمیت ارتباطی بسیار زیادی است. به طوری که راه‌آهن سراسری شمال-جنوب و راه‌آهن تهران-شرق کشور از این شهر می‌گذرند. همچنین آزادراه‌های تهران-ساوه-اصفهان و تهران-اراک همگی از درون این شهر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیش از سه هزار کارخانه و اشتغال زایی 5 هزار نفر که این رقم می‌تواند به 20 هزار نفر هم برسد و پهنه صنعتی نیزار از پتانسیل های فوق العاده این شهر است که آن را تبدیل به قطب صنعتی و تولید فولاد در کشور کرده است. منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۹ سال گذشته به صورت متوالی از نظر تعداد گواهی تولید و همچنین تنوع تولید در بین مناطق آزاد و ویژه کشور رتبه نخست را به دست آورده است.

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها، تبدیل سلفچگان به شهرستان را باعث رشد و توسعه استان قم دانست و تصریح کرد: دولت و وزارت کشور با مساعدت و نگاه ویژه خود، این موضوع را بررسی کرده و تبدیل سلفچگان به شهرستان را محقق سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز