خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هول برداشتن مردم عامل صف‌های طولانی نانوایی است/ نانوایی‌های متخلف قزوین به دادگاه انقلاب معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۶۷۸

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: در حال حاضر تغییری در قیمت نان نداریم و ناوایی‌ها فعال هستند و صف‌هایی که جلوی نانوایی‌ها تشکیل شده به خاطر این است که مردم را هول برداشته و نان زیاد می‌خرند.

مصیب بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت قیمت آرد و نان گفت: صرفا قیمت آرد نان‌های فانتزی و صنف و صنعت افزایش پیدا کرده تغییری در بخش نان سنتی نداریم و نانوایان پخت می‌کنند و بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی نظارت دارند و حواله‌‎های آرد بررسی می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین ادامه داد: در تعطیلات عید فطر بخشی از نانوایان که غیرمقیم بودند نانوایی‌ها را تعطیل کردند که با آن‌ها برخورد شد و در مجموع از شب عید تا کنون 63 نانوایی به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به صف‌های نانوایی در روزهای اخیر 14 نانوایی در مناطق مختلف مشخص شده‌اند که از صبح تا 22:30 دقیقه فعال خواهند بود و در ساعات شب هم دسترسی به نانوایی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: نانوایی‌ها زیر ذره بین هستند و با نظارت‌هایی که در حوزه آرد وجود دارد راه گریزی برای نانواها نیست و به تمام نانواها اعلام شده که اگر آرد را برای پخت نان مصرف نکنند و آرد را بفروشند مستقیم به دادگاه انقلاب معرفی می‌شوند و به عنوان اخلال در نظام اقتصادی با آن‌ها برخورد شدید می‌شود.

کاهش وزن نان نباید دزدی خطاب شود

وی درباره طرح جدید ارائه نان گفت: این طرح هنوز کامل مطرح نشده و در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و به صورت پایلوت در تعدادی از نانوایی‌های استان زنجان در حال انجام است که بر اساس آن نان صرفا از طریق کارت بانکی قابل خرید است و پول نقدی رد و بدل نمی‌شود و طبق مصاحبه استاندار زنجان محدودیتی در میزان خرید نان وجود ندارد و هر فرد به هر تعداد که بخواهد می‌تواند نان خریداری کند.

بهرامی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح نان به قیمت قبلی به فروش می‌رسد و نانوایی‌ها به میزانی که فروش داشته باشند از یارانه بهره‌مند می‌شوند؛ قرار نیست اتفاقی رخ دهد و  از مردم درخواست داریم به اندازه مصرف نان تهیه کنند؛ نان چیزی نیست که قابل انبار کردن باشد؛ دولت با نان مردم بازی نمی‌کند، نان باید سر سفره ما ایرانی‌ها باشد و هیچ محدودیتی هم برای آن نیست.

رئیس اتحادیه نانوایان قزوین با بیان اینکه کیفیت نان نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده و ضایعات نان کاهش یافته عنوان کرد: در حال حاضر کیفیت نان در حد مطلوب است و به غیر از استان تهران که آرد آن شرایط بهتری دارد، قزوین نسبت به استان‌های همجوار کیفیت نان بهتری دارد؛ البته نمره همه نانوایی‌ها هم 20 نیست؛ ضمن اینکه قبول دارم وزن نان در برخی نانوایی‌ها کم است.

وی ادامه داد: در جلسه کارگروه اقتصادی استان هم مطرح کردم که در فضای مجازی و رسانه‌ها از گران نشدن نان صحبت می‌کنند اما باعث تعجب است که افزایش 57 درصدی حقوق کارگران و افزایش حق بیمه، افزایش کرایه ملک و مایه خمیر و سربارهای هزینه‌‌ای که به نانوان‌ها تحمیل می‌شود نادیده گرفته می‌شود؛ نانواها باید از کجا این میزان هزینه را تامین کنند، اگر وزن نان کم شده نباید بگوییم نانوا دزدی کرده؛ چرا که خودمان او را وادار به این کار کردیم.

این مسئول عنوان کرد: البته این حرف به معنای توجیه کم کردن وزن نان نیست و 80 درصد نانواها و آن‌هایی که مالک نانوایی هستند با درآمد کم هم می‌سازند و این کار را نمی‌کنند اما نانواهایی که مستاجر هستند چطور باید هزینه را تامین کنند؛ برای حل این مشکل می‌توان مصوب کرد که اگر هم قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند وزن‌ها کاهش پیدا کند و این کاهش وزن به همه اعلام شود.

وی تاکید کرد: نانوایی که از صبح تا ساعت‌ها با شرایط سخت تا کمر به تنور می‌رود دوست ندارد کاری کند تا دزد خطاب شود و ما و سیستم وادارش می‌کنیم.

بهرامی گفت: امروز مشکل مردم ما نان  نیست؛ بلکه هزینه‌های کمر شکن و افزایش قیمت‌هایی است که شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز