خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

میزان جرم در بین نیروهای مسلح به حداقل رسیده است/ تاکید ویژه بر پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۴۵

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: با اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از وقوع جرم، امروز کمترین جرم در بین نیروهای مسلح دنیا در کشور ما اتفاق می‌افتد و در امسال هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح نداشتیم، البته تشکیل پرونده داشتیم ولی جرمی به وقوع نپیوست و این امر باعث افتخار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام و‌المسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان انتظامی استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات لشگر ۱۶ زرهی برگزار شد، گفت: قزوین شهر مومنان است و شهدا و علمای بزرگی باعث افتخار این شهر شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: ما مسئولیت خود را مدیون شهدایی هستیم که با تقدیم عریزترین دارایی خود که جانشان است زمینه فعالیت ما را در امروز فراهم کردند و از این رو نباید آرمان‌های شهدا را فراموش کنیم.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح یکی از ارکان اقتدار کشور هستند و پشتوانه امن مردم و زینت حاکمان به شمار می‌آیند، کشوری می‌تواند مستقل باشد که نیروی مسلح مکتبی، مومن و مردمی داشته باشد که به مردم خدمت کند.

این مقام عالی قضایی افزود: اگر امروز شاهد امنیت مثال زدنی در سطح منطقه هستیم به خاطر اقدامات نیروهای مسلح در دوره‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: نیروهای ارتش نشان دادند که پای نظام هستند، سپاه پاسداران هم که برآمده از انقلاب بود و از روزهای ابتدایی انقلاب شکل گرفت با تمام وجود ثابت کرد در خدمت ملت و انقلاب است و شاهد خلق حماسه از طرف آن‌ها هستیم که برای دنیا دارای پیام است، نیروی انتظامی هم در عرصه حفظ امنیت در خط مقدم ایجاد امنیت قرار دارند و وقتی ما در تعطیلات هستیم این نیروها درحال فعالیت هستند.

پورخاقان اظهار کرد: نیروهای مسلح دارای قدرت، تمکن و خیل عظیم نیروها است و اگر انحرتف از معیار پیدا کند به جای اینکه زینت حاکمان باشد باعث خجالت و دشمن مردم می‌شود، بنابراین به نیرویی نیاز دارد که از آن‌ها صیانت کند. 

وی ادامه داد: اگر جرمی اتفاق بیفتد سازمان قضایی به عنوان دستگاهی اختصاصی این امر را انجام می‌دهد اما بزرگترین وظیفه ما این است که برای پیشگیری از وقوع جرم قدم برداریم و از سال ۷۶ تا کنون با قدم برداشتن در این راستا و با کمک بدنه نیروهای مسلح موفق بودیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: باید توجه داشت که حتی یک مجرم هم در بین نیروهای مسلح زیاد است و می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد و از این رو درصورت وقوع جرم باید زمینه‌های آن شناسایی شود.

در این مراسم از تلاش‌های مجتبی شیرود بزرگی تقدیر و جلالی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح و امیر سام نژاد به عنوان دادستان نظامی استان قزوین معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز