خبرگزاری کار ایران

در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگوی استان مطرح شد؛

اتباع غیرمجاز در فارس تا خرداد ماه برای تعیین تکلیف مهلت دارند/بیش از80 درصد کودک کار فارس غیر ایرانی و عموما غیرمجاز هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۵۲۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: طرح شناسایی اتباع بیگانه از فرودین ماه آغاز شده و اتباع غیرمجاز تا خردادماه برای تعیین تکلیف مهلت دارند و پس از خرادماه هیچ کسی ثبت سامانه نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل محبی‌پور امروز، ١٩ اردیبهشت در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگوی استان فارس افزود: مهمان دوستی و رابطه انسانی مردم با یکدیگر موجب شده تا فارس و شیراز جذابیت داشته باشد از جمله نمادهای قابل توصیف حس نوع دوستی، سیل ٩٨ است که ابعادی جهانی پیدا کرد و دیگری موضوع شیوع کرونا و کمک‌های مؤمنانه است.

وی ادامه داد: انتظار است خروجی این جلسات نگاهی به اقدامات گذشته و بیان برنامه‌های آینده دستگاه‌های اجرایی باشد.

محبی با بیان اینکه از بیان عدم موفقیت‌ها پرهیزی نداریم، زیرا کسی که به عمد خود را در مسیر خیانت و شکست قرار نداده باشد در اعلام آن ابایی نخواهد داشت، تصریح کرد: مدیران باید این مسئله را برای مردم توسط رسانه‌ها روشن کنند که قرار است چه کنیم و چگونه به هدف برسیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند که مسئولان نظام چه اقداماتی تحت چه شرایطی انجام داده و در چه کارهایی موفق نبوده‌اند، افزود: از بیان عدم موفقیت‌ها پرهیزی نداریم، زیرا کسی که به عمد خود را در مسیر خیانت و شکست قرار نداده باشد در اعلام آن ابایی نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد: مدیران باید این مسئله را برای مردم توسط رسانه‌ها روشن کنند که قرار است چه کنیم و چگونه به هدف برسیم.

محبی‌پور با بیان اینکه چرایی و چگونگی دو موضوعی است که اصحاب رسانه باید در ارتباط با مدیران آن مطالبه کنند، گفت: اگر این دو سال پاسخ داده شود نشان داده می‌شود که مدیران با داده‌های دقیق می‌توانند پاسخگو باشند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: امروز بهزیستی فارس به دلیل همراهی، مشارکت و نوع دوستی مردم از موفق‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که باید در مسیر تقویت آن گام‌های موثری برداشته شود.

وی به ساماندهی فضای شهری، اتباع بیگانه، معتادین متجاهر، کودکان خیابانی و کار و متکدیان اشاره و بیان کرد: در بحث متعادین متجاهر از دی ماه سال ۱۴۰۰ کار جمع آوری آغاز شده است.

نخستین استراتژی سازمان بهزیستی است

سرپرست بهزیستی فارس، یکی از نیازهای جامعه امروز را رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و از خیران خواست تا نیازمحور حرکت کنند.

محمدرضا هوشیار با اشاره به مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی از خیران خواست تا نیاز محور حرکت کنند.

وی افزود: اکنون نیاز جامعه کمک برای رفع آسیب‌های اجتماعی است و معمولاً خیران از این بحث فرار می‌کند در صورتی که نیاز به همراهی خیران در این قضهی داریم.

هوشیار با بیان اینکه پیش نویس طرح قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تهیه و تدوین و به استانداری فارس ارائه شده است، گفت: آمادگی راه‌اندازی این قرارگاه با ریاست استاندار فارس وجود دارد.

سرپرست بهزیستی فارس بیان کرد: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی جزیره‌ای عمل می‌شود در حالی که تجمیع اقدامات و هدف‌گذاری آن‌ها منجر به نتیجه‌های مثبت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های سازمان متبوع خود گفت: پیشگیری نخستین استراتژی سازمان بهزیستی است و پس از آن توانمندسازی و خیرین مدنظر قرار دارد.

هوشیار با بیان اینکه یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در استان فارس در ٩١ مؤلفه از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، افزود: پیشگیری در سطح اول موجب کاهش ورودی‌ها به بهزیستی می‌شود.

سرپرست بهزیستی فارس ادامه داد: در معاونت پیشگیری این سازمان، دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها فعالیت دارد و از جمله مباحثی که در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، اختلالات ژتنیکی است و در این راستا سال گذشته ١١ هزار و ٦١٣ نفر مشاوره ژنتیک دریافت کرده‌اند که ٦٠٠ نفر از آنها برای تشخیص دقیق تر به انجام ازمایش ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به مبحث غربالگری کودکان بیان کرد: سال گذشته ١٢٧ هزار کودک سه تا شش سال غربالگری شدند که ٤٠٠ نفر از آنها تنبلی چشم داشتند.

هوشیاری با بیان اینکه در حوزه توانبخشی ١٠٠ درصد افزایش خرید تجهیزات پزشکی داشته‌ایم، افزود: سال ۹۹ حدود ۴۴ معلول در استان فارس در راستای قانون بکارگیری ۳ درصدی اشتغال معلولان، در ادارات و سازمان‌ها مشغول به کار شده‌اند.

سرپرست بهزیستی فارس همچنین خواستار اعتماد کارفرمایان به جامعه هدف بهزیستی شد و گفت: به هر کارفرمایی که جامعه هدف ما را به کار گیرد تا سقف ١٠٠ میلیون تسهیلات داده می‌شود.

وی در بخش پایانی خود در خصوص مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان بیان کرد: در بخشی از این موضوع، شهرداری‌ها باید در پایان کارها اعمال این مهم را لحاظ کنند و در ادارات و سازمان‌ها هم مصوب شده است.

ساماندهی 855 کودک کار خیابانی

معاون اجتماعی بهزیستی فارس نیز با بیان اینکه  در حوزه کودکان خیابانی کارگروهی با حضور دفتراجتماعی استانداری فارس تشکیل شده است و مصوبات آن اجرا می شود، عنوان کرد: سال گذشته 855 کودک کار خیابانی را ساماندهی کردیم و در این خصوص 2 مرکز شبانه  روزی و 4 مرکز روزانه فعالیت دارند.

معصومه  فروتن  گفت: کودک کار خیابانی که خیابان خواب باشد نداریم و این کودکان دارای خانواده هستند که بیش ا ز80 درصد آنها غیر ایرانی و عموما غیرمجاز هستند.

فروتن خاطرنشان کرد:مردم نسبت به کمک  مستقیم به کودکان کار و خیابانی و تشویق آنها آگاه باشند چراکه این اقدام آنها را از کودکی شان جدا می کند.وی همچنین در رابطه با درخواست فرزندخواندگی و اعلام درخواست به صورت سامانه ای بیان کرد: در این سامانه که طی 2 سال راه اندازی است متقاضیان ثبت نام و بعد از بررسی درخواست ظرف مدت یک ماه به آنها پاسخ داده می شود.

وی با بیان اینکه هزار و100 خانواده از طریق این سامانه درخواست فرزند خواندگی داشته اند، عنوان کرد: برای فرزند خواندگی شرایط سنی بر اساس دستورالعمل ها وجود دارد وتا سن 44 سالگی فرزند زیر 6 سال،44تا 50 سالگی فرزند6 تا 12 و50 به  بالا فرزند 12 سال به بالا تعلقمی گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس در خصوص موارد تماس با اورژانس اجتماعی 123 گفت:  بیشترین تماس ها مربوط به همسر آزاری و بعد از آن کودک  آزاری است.

فروتن ادامه داد: سال گذشته هزار و195 مورد همسر آزاری و هزار797 مورد کودک آزاری به اورژانس تماس گرفته اند .

به گفته وی مسائل اقتصادی و فقر و بعد از آن اعتیاد از عوامل اصلی همسر آزاری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز