خبرگزاری کار ایران

عاملان حفاری غیرمجاز در دامغان به دام افتادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۰۰۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از دستگیری سه حفار غیرمجاز در شهرستان دامغان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی گفت: با دستگیری سه حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در دامغان ناکام ماند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: به دنبال گزارش دریافتی از مأمور یگان حفاظت این اداره مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه شرق شهرستان دامغان، با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی و همکاری فرماندهی انتظامی مهماندوست دامغان حفاران در حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی با اشاره به کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری، تصریح کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: هم وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان به شماره تلفن 31705 اطلاع دهند.

قاسمی یادآور شد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز