خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح نوروزگاه و بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در کاروانسرای دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۳۶

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از آماده‌سازی کاروانسرای دامغان برای اجرای جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی و برپایی بازارچه نوروزی صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی گفت: کاروانسرای صفوی دامغان با همکاری شهرداری، برای اجرای هر چه با شکوه‌تر برنامه‌های نوروزی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در نوروز ۱۴۰۱، در حال آماده‌سازی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با قدردانی از شهردار، مسئول خدمات شهری و عوامل شهرداری دامغان، بیان کرد: پاک‌سازی فضا از مصالح و نخاله‌ها، شن‌ریزی در مسیر ورودی و فضای داخلی، مسدود کردن حفره‌ها و منفذهای ایجاد شده در دیواره‌های بیرونی و نصب روشنایی فضای داخلی و بیرونی کاروانسرا از مهم‌ترین اقدامات در دست انجام است.

قاسمی با بیان اینکه نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای شناسایی و احیای سنت‌های قدیمی اقوام مختلف را فراهم می‌کنند، گفت: در شب‌های نوروز 1401 برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی آئین‌های مختلف شهرستان دامغان، اجرای برنامه‌های فرهنگی روستاها، اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد و ... پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هم‌زمان با فعالیت ستاد خدمات سفر و اجرای برنامه‌های نوروزی، با هدف حمایت از صنعتگران و معرفی صنایع‌دستی و سوغات شهرستان، غرفه‌هایی برای عرضه و فروش در اختیار هنرمندان و صنعتگران قرار داده خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان در ادامه به خستگی و فرسودگی ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در سفرهای نوروزی در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: رضایت مسافران از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر در هر شهرستان بوده و امیدواریم با ارائه خدمات مناسب، میزبان خوبی برای گردشگران در شهرستان دامغان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز