خبرگزاری کار ایران

کمیته‌ بزرگداشت حکیم‌ ابوالقاسم فردوسی تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۰۱

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در این روز شاهد حضور مقامات عالی کشوری و لشکری در خطه زرخیز توس خواهیم بود و به منظور برگزاری و اجرای باشکوه هرچه بیشتر برنامه‌های این مناسبت ملی، کمیته یا کارگروهی به ریاست معاون شهردار مشهد باید تشکیل شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری، با اشاره در پیش رو بودن ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهارکرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در این روز شاهد حضور مقامات عالی کشوری و لشکری در خطه زرخیز توس خواهیم بود.

وی افزود: به منظور برگزاری و اجرای باشکوه هرچه بیشتر برنامه‌های این مناسبت ملی، کمیته یا کارگروهی به ریاست معاون شهردار مشهد باید تشکیل شود.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه حتی سنگ‌های خطه تاریخی توس همچون طلا، برای جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب ارزشمند هستند و از این فرصت باید به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم، گفت: خطه توس، بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری علی الخصوص در حوزه صنایع فرهنگی است و در طرح راهبردی نیز ظرفیت‌های مختلفی دیده شده که با ایجاد کاربری‌های مختلف و نگاه به آینده، منابع مالی جدی را استحصال کنیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی میراث فرهنگی و گردشگری، سالانه حدود ۳ میلیون نفر از خطه تاریخی توس(آرامگاه فردوسی) بازدید می‌کنند؛ این درحالی است که مشهد سالانه میزبان حدود ۳۶ میلیون زائر است و با تعریف برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف می‌توان جذابیت این پهنه تاریخی را افزایش داد، میزان حضور زائر و گردشگر را در توس بالا برد و درآمدهای پایداری برای مدیریت شهری مشهد به ارمغان آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز