خبرگزاری کار ایران

سردر هشتی بنای امامزاده سلطان ابراهیم قوچان مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۲۱

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: سردر هشتی بنای امام‌زاده سلطان ابراهیم با مشارکت اداره اوقاف و میراث‌فرهنگی مرمت شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جواد رجبی با اعلام این خبر افزود: این عملیات مرمتی پس از تصویب در کمیته فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شامل مرمت و تعویض آجرهای فرسوده، بندکشی و اصلاح بندکشی دو طرف سردرب، اجرا دیوار و هره چینی قسمت های ریخته شده، حذف مرمت‌های غیر اصولی و اصلاح آن، اجرای مجدد گچ روی سردرب بنا است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان ادامه داد: با توجه به این‌که اداره اوقاف وامورخیریه اشیای تاریخی موقوفه‌ای زیادی را در اختیار دارد، این بنا به موزه تبدیل خواهد شد.

او تصریح کرد: بنای تاریخی سردرب هشتی شامل آجرکاری با قوس های جناغی ، طاق و کاشی‌کاری کتیبه‌دار و متعلق به دوره قاجاریه است که به شماره ۱۱۹۳۶  در فهرست آثار  ملی ایران به ثبت رسیده است.

رجبی یادآور شد: امامزاده سلطان ابراهیم سالانه پذیرای هزاران مسافر وگردشگر است.

 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: شهرستان قوچان ۱۳۷ اثر شناسایی شده و ۴۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران دارد.

شهرستان قوچان در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز