خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین:

اصلاح نقشه بافت تاریخی شهر قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۰۶

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اصلاح نقشه بافت تاریخی شهر ضروری است تا ساخت و ساز در این منطقه افزایش یابد زیرا در حال حاضر محدوده تعریف شده مانع کار است که باید این محدوده اصلاح شود و با تعریف لکه گذاری در مناطق تاریخی اجازه ساخت وساز به مالکینی که درمحدوده بافت تاریخی نیستند داده شود.

به گزارش ایلنا، ولی چگینی در جلسه علنی شورای شهر که باحضور نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و شهردار قزوین برگزار شد ضمن تاکید بر برگزاری جلسات ماهانه با نمایندگان مجلس اظهار کرد: تشکیل جلسات ماهانه با حضور نمایندگان و اعضای شورا می‌تواند گره گشای مسایل شهری باشد و امیدواریم با اتحاد و همفکری بتوانیم باری از روی دوش شهروندان برداریم و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه خواستار حل مشکل ساخت و ساز در اراضی بالای اتوبان شد و افزود: شهرداری قزوین تا به حال در اراضی عظیمیه و اندیشه به جهت ایجاد زیر ساخت هزینه‌های زیادی کرده است اما به دلیل عدم ساخت و ساز و مشکلات نبود امکانات و آب شرب آن طور که شایسته است نتوانسته کسب درآمدی از این مناطق داشته باشد؛ لذا درخواست دارم تا برای مشکل آب منطقه بالای اتوبان به ویژه عظمیه اعتبار ملی درنظر گرفته شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضرورت دارد تا ساخت و سازها در اراضی بالای اتوبان رونق گیرد تا شاهد تعدیل قیمت مسکن در شهر قزوین باشیم.

این مسئول خواستار افزایش اعتبار طرح‌های بازآفرینی شهری بویژه در منطقه هادی آباد شد و گفت: اجرای طرح‌های بازآفرینی در مناطق بافت فرسوده و قدیمی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ لذا درخواست دارم تا اعتبار این طرح‌ها در شهر قزوین افزایش یابد.

به گفته وی در منطقه هادی آباد شهرداری قزوین تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای تملک این محدوده هزینه کرده است و برای ادامه روند کار نیز نیازمند ۴۰ میلیارد تومان هستیم.

 رئیس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین همچنین راه اندازی تراموای شهری و ادامه متروی شهری از هشتگرد تا قزوین را به عنوان یکی دیگر از مطالبات مهم شهروندان ذکر کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تردد سالانه ۱۰ میلیون خودرو از اتوبان باید برای تبدیل قزوین به مقصد گردشگری اقدام کنیم؛ لذا راه اندازی قطار شهری در شهر قزوین یک ضرورت است و می‌تواند در رونق گردشگری شهر و استان قزوین موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز