خبرگزاری کار ایران

نماینده تاکستان در مجلس:

توجه به باغداری نوین در سفر رئیس جمهور ضرورت دارد/ مطرح شدن افزایش تخت‌های بیمارستانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۰۵

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی تامین اعتبارات لازم برای اصلاح سیستم باغداری و رفتن به سمت باغداری نوین یکی از مطالبات جدی استان در سفر رئیس جمهور است.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اولویت‌های مطالبات مردم استان در سفر رئیس جمهور گفت: تامین آب کشاورزی بویژه برای غرب استان یکی از مهم‌ترین مسائل استان است، در حال حاضر در تاکستان و شهرهای تابعه آن به شدت با کمبود آب کشاورزی مواجه هستیم و تاسیس سد روی ابهررود بر این امر تاثیر گذاشته و حق آبه ما را کاهش داده، از نظر زیست محیطی و تغذیه آبخوان هم باید مقداری از این آب‌ها رهاسازی شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش آب شرب هم با توجه به اینکه در استان از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنیم که در برخی موارد بی کیفیت و دارای آلودگی است، تامین آب 14 شهر و 196 روستا از سد طالقان در مجلس نهم تصویب شده که عملی شدن آن و همچنین تکمیل سدهای بالاخانلو و نهب ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی برای تحول در اشتغال و تولید دارای اهمیت است و امیدواریم در سفر رییس جمهور  زمینه ایجاد زیرساخت‌های آن فراهم شود، چرا که داشتن زیرساخت به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و در نهایت بازگشت پول به دولت کمک می‌کند.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین و تاکستان با دارا بودن 30 هزار هکتار از تولیدکنندگان اصلی انگور و کشکمش در سطح کشور است؛ با این حال در حال حاضر صرفا 4 تا 5 هکتار آن دارای سیستم نوین و داربستی است، لازم است در برنامه پنج ساله هفتم شرایطی فراهم شود تا بخشی از این باغ‌ها در هر سال به سیستم نوین مجهز شده و ارقام مقاوم به سرما تهیه شود تا بتوانیم به جای کشمش انگور صادر کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قزوین در شاهراه ارتباطی قرار دارد، توجه به وضعیت راه‌ها و کاهش نقاط حادثه خیز و تامین روشنایی راه‌ها دارای اهمیت است؛ همچنین اتمام متروی هشتگرد به قزوین هم یکی از ضرورت‌های استان است.

رحمانی ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی در بخش کشاوزی هم دارای اهمیت است، در بخش مرغداری‌ها و دامداری هم با توجه به اینکه علاوه بر نیازهای استان بخشی از نیازهای سایر استان‌ها از جمله تهران در قزوین تولید می‌شود، استفاده از روش‌های نوین و تامین نهاده‌های دامی اهمیت بالایی دارد.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است و بخش از بیمارستان‌های ما قدیمی و فرسوده هستند توجه به این بخش و بیمارستان 700 ضرورت دارد.

رحمانی گفت: دانشده تاکستان باوجود داشتن ردیف ملی و مصوبه هیئت دولت در سفرهای قبلی هنوز راکد مانده که لازم است مورد توجه وزارت علوم قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز