خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دید منفی مسئولان ورزشی قزوین به رشته رولبال/ قهرمان لیگ برتر شدیم اما دریغ از ذره‌ای حمایت/ بماند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۴۰۳

دروازه بان تیم رولبال تاکستان گفت: از نظر مسئولان استان، رولبال یک رشته شناخته شده نیست و نسبت به آن دید منفی وجود دارد و همین باعث شده حمایتی صورت نگیرد و تیم تاکستان که اولین تیم لیگ برتری بانوان بوده و چند بار هم موفق به کسب مقام شده امروز برای حضور در لیگ برتر با هزینه شخصی تمرین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ورزش بانوان از جمله مواردی است که  به‌رغم اینکه نیاز اساسی جامعه بانوان است اما با کم توجهی مواجه می‌شود و کمبودهای مختلفی در این زمینه وجود دارد، این موضوع زمانی که حرف ورزش قهرمانی میان باشد پررنگ‌تر خواهد شد.

برای بررسی وضعیت ورزش حرفه‌ای بانوان به سراغ یکی از ورزشکاران رفتیم، جدید بودن رشته‌ای که او برای فعالیت انتخاب کرده مشکلات موجود را دوچندان و راه رسیدن به موفقیت را سخت‌تر کرده است.

زهرا پاریاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره رشته رولبال گفت: رولبال مجموعه‌ای از سه ورزش اسکیت، هندبال و بسکتبال بوده و بسیار پرتحرک، جذاب و هیجان انگیز است، از سال 88 وارد ایران شده و تیم‌های استانی و شهرستانی آن شکل گرفت، هم در بخش آقایان و هم بانوان بازیکنان مستعدی داریم و جای پیشرفت زیادی وجود دارد.

این دروازه بان رولبال درباره ورود خود به این رشته ورزشی عنوان کرد: ورودم به این رشته کاملا اتفاقی بود؛ پیش از این رشته، ورزشکار دو و میدانی بودم، یک روز با پیشنهاد دوستم به سراغ رولبال رفتم و چون چون آن روز به خاطر تمرین خسته بودم در دروازه ایستادم، مربی هم استعدادم در این پست را تایید کرد و همین آغازی برای دروازه بان شدن من بود.

او ادامه داد: از سال ۹۴ وارد این رشته شدم و بعد از تمرین و ورود به لیگ برتر و حضور در تیم غفاری دو بار به عنوان بهترین دروازه بان لیگ انتخاب شدم، سال 98 هم برای شرکت در مسابقات جهانی 2019 به تیم ملی دعوت شدم که البته آن سال به دلیل مشکل ویزا ورزشکاران آقا و خانم نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

دید منفی مسئولان ورزشی قزوین به رشته رولبال/ قهرمان لیگ برتر شدیم اما دریغ از ذره‌ای حمایت/ بماند

این ورزشکار تاکستانی درباره امکانات این رشته و حمایت مسئولان استانی اظهار کرد: درحال حاضر در تیم شهرستان تاکستان عضو هستم اما به دلیل نبود اسپانسر همه اعضا با هزینه شخصی تمرین می‌کنند و ورزش و جوانان استان و شهرستان هم دید منفی دارند و حمایتی صورت نمی‌گیرد، درسال‌های گذشته تیم آقایان و بانوان فعال بود و شهرستان تاکستان هم تیم مجزا داشت اما به دلیل عدم حمایت‌ها فعالیت در این رشته محدود شد.

او ادامه داد: درحال حاضر تیم تاکستان با هزینه شخصی برای مسابقات لیگ که تیرماه برگزار می‌شود، تمرین می‌کند، جدید بودن این رشته هم باعث شده علی رغم موفقیت در لیگ، دیده نشویم و حتی در رسانه‌ها هم اسمی از ما نیست.    

این دروازه بان رولبال درباره حساسیت پست دوازه بانی گفت: 50 درصد بازی‌های تیمی  به دروازه بان بستگی دارد و همین نکته استرس، حساسیت و احساس مسئولیت را افزایش می‌دهد؛ ضمن اینکه آمادگی تیم در کاهش استرس دروازه بان بسیار اهمیت دارد.

پاریاد در پایان گفت: جمله همیشگی من این است؛ هر وقت دختر موفقی دیدید حتما او را تشویق کنید چون چند برابر یک آقا تلاش کرده است، فعالیت بانوان در این رشته و موفقیت آن‌ها باوجود همه محدودیت‌ها قابل تقدیر است و امیدواریم دختران رولبال استان هم بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز