خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک خبر داد؛

راه‌اندازی اداره «شهر دوستدار کودک» در شهرداری اراک

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۵۰۹

شهردار اراک گفت: با هدف پیگیری و اجرای بسترهای لازم برای ایجاد یک شهر حامی کودک اداره «شهر دوستدار کودک» در شهرداری اراک راه‌اندازی شد. دریافت عنوان شهر دوستدار کودک دارای شاخصه‌هایی است که شهرداری در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای کاندید شدن شهر اراک به عنوان شهر دوستدار کودک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کریمی افزود: در این راستا، شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور صاحبنظران تشکیل شده و هر ماه جلساتی برای برنامه‌ریزی و اقدامات مورد نیاز در حوزه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون مطالعه اطلس کودکان در شهر اراک صورت نگرفته و اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کودکان وجود ندارد که در این راستا نیاز است این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد. همچنین عدم وجود سمن‌های فعال در حوزه کودکان از دیگر مشکلات است تا انتظارات این بخش نیز تقویت و پررنگ شود.

شهردار اراک اظهار داشت: بازدید نقطه به نقطه شهر اراک با حضور معاونان و مسئولان مختلف شهرداری اراک از 2 روز گذشته به منظور شناسایی و رفع مسائل و مشکلات شهری در بخش‌های مختلف از جمله ایمنی، آسفالت، فضای سبز و پسماند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کریمی تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه، روزانه چندین نقطه شهر اراک از ساعت 6:30 صبح تا حدود 10 صبح از نزدیک مورد بازدید قرار می گیرد و دستورات و تصمیم‌گیری‌های لازم برای رفع مشکلات موجود در محل انجام می‌شود.

وی بیان داشت: انجام مطالعات تکمیلی برای تهیه اطلس شهر دوستدار کودک، طراحی و ایجاد بوستان ویژه کودکان اوتیسم، طراحی و ایجاد بوستان اختصاصی کودکان با نام بوستان مطالعه کودکان، برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حوزه کودکان، از برنامه‌های آینده شهرداری اراک است.

شهردار اراک تأکید کرد: برگزاری نشست های ویژه آموزشی در ارتباط با فرهنگ سازی حقوق شهروندی کودکان، از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرداری اراک و در راستای شهر دوستدار کودک است.

کریمی ابراز داشت: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع روز مادر، تهیه موشن‌گرافی در راستای ایمنی کودکان در روز چهارشنبه آخر هر سال، ایمن سازی و استاندارد سازی وسایل بازی بوستان های سطح شهر اراک از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

وی اضافه کرد: همچنین در رابطه با ایجاد شهر دوستدار کودک، ایجاد اتاق های مادر و کودک در بوستان ها و پایانه مرکزی شهر اراک در دستور کار ویژه شهرداری اراک قرار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز