خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

ایجاد زیرساخت‌های پیوند قلب تا پایان نیمه نخست سال‌جاری در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۹۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: زیرساختهای بهداشتی عمل جراحی پیوند قلب تا پایان نیمه نخست سال جاری در شهر اراک ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: استقرار 3 پزشک جراح قلب، نصب 2 دستگاه آنژیوگرافی در نیمه نخست سال جاری فرصت را برای انجام اولین عمل پیوند قلب در اراک را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه انجام عمل پیوند اعضاء با تعداد بیماران مرگ مغزی در استان مرکزی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: تعداد بیماران مرگ مغزی در استان زیاد است اما تعداد کمی به پیوند اعضا منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری اتفاقات خوبی در زمینه اهداء عضو رخ داده و نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است.

جمالیان تصریح کرد: با توجه به استقرار استان مرکزی در مرکز کشور، انتظار می رود سالانه حداقل 25 عمل جراحی پیوند عضو در این استان انجام شود که نبود زیرساختهای لازم مانع از انجام این مهم می‌شود.

وی بیان داشت: در 2 سال گذشته، استان مرکزی جزو 10 استان آخر در اهداء عضو بوده که می‌توان با فرهنگ سازی و گذراندن دوره‌های ترویجی و انگیزشی این جایگاه را ارتقا بخشید و جان‌های بیشتری را نجات داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی تأکید کرد: اعضای بدن جوانانی که دچار مرگ مغزی می‌شوند برای پیوند بیشترین مورد استفاده را دارد که به دلیل سن پایین فرد مذکور، جلب رضایت از خانواده به دلیل شرایط بد روحی سخت و حتی امکان پذیر نیست.

جمالیان ابراز داشت: جلب رضایت از خانواده داغ دیده در چنین شرایطی بسیار سخت است و همین موضوع آمار اهداء عضو را کاهش داده و فرایند جلب رضایت از خانواده های داغدار توسط همکاران را دشوار می‌کند.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد عمل‌های پیوند اعضاء و اهداء عضو، از عهده یک نفر یا یک تیم چند نفره بر نمی‌آید. در این راستا باید تمامی مسئولان دست به دست یکدیگر دهند و با انجام فعالیتهای گروهی، تعداد بیشتری از هم استانی‌ها و هموطنان را نجات دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی همچنین گفت: تایید مرگ مغزیی وظیفه وزارت بهداشت نیست و برای تایید مرگ مغزی پس از تایید متخصص بیهوشی و نورولوژی، پزشکی قانونی و سیستم قضایی نیز باید نظر بدهند و مرگ مغزی را تایید کنند.

جمالیان افزود: برنامه‌ریزی برای فراهم کردن شرایط لازم برای پیوند کلیه در گام بعدی و نظم بخشیدن به امکانات موجود و هم پوشانی با انجمن حمایت از بیماران کلیوی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد برای افزایش تعداد عمل های اهداء عضو است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز