خبرگزاری کار ایران

مهلت ۴۵ روزه استاندار یزد برای پالایش مسکن ملی/ سی هزار نفر حائز شرایط اولیه دریافت مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۴۶۰

در شرایطی که تورم و افزایش غیرمعمول قیمت مسکن همچنین اجاره‌بهای آن، اقشار متوسط و پایین جامعه را نگران کرده است، استاندار یزد مهلت ۴۵ روزه برای پالایش متقاضیان تعیین کرده تا اجرای عملیات طرح‌های ملی مسکن التیامی بر درد متقاضیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، اوایل دولت دوازدهم بود که ثبت نام طرح ملی مسکن انجام و حتی فاز نخست آن در استان یزد به متقاضیان تحویل شد و بخشی از فاز دوم نیز با تامین زمین فرآیند ساخت آن آغاز و با آغاز به کار دولت سیزدهم نیز ثبت نام طرح جهش مسکن برای ساخت سالانه چهار میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد.

بر اساس این اقدام دولت سیزدهم و برای عمل به آنچه وعده داده بود، نام‌نویسی متقاضیان مسکن تا شش فاز رسید اما هنوز هم در مرحله پالایش و راستی آزمایی قرار دارد و آنچه از ساخت و ساز و تحویل مسکن در استان از آن یاد می شود مربوط به بخش نخست فاز دوم در دولت قبلی است.

دولت سیزدهم گرچه در مرحله نام نویسی در استان یزد از حدود ۷۰ هزار نفر نام نویسی کرد اما در سال جاری در مرحله پالایش و راستی آزمایی متقاضیان قرار دارد و آنگونه که معاون ساختمان و مسکن اداره راه و شهرسازی استان یزد می گوید تا پایان اردیبهشت ماه باید کار پالایش و راستی آزمایی به اتمام برسد.

به گفته احسان خواجه رضایی، در فاز ششم طرح نهضت ملی مسکن ۶۹ هزار و ۷۳۰ متقاضی ثبت نام کردند که در بررسی اولیه ۲۹ هزار و ۱۱۸ نفر حائز شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

وی با بیان اینکه کار پالایش نهایی اطلاعات افراد متقاضی مسکن ملی در حال انجام است افزود: استاندار یزد مهلت ۴۵ روزه را برای اتمام این مرحله از پالایش مقرر کرده است.

معاون ساختمان ومسکن راه و شهرسازی استان یزد در پاسخ به این سوال که امکان نام نویسی وجود دارد یا خیر اظهار داشت: ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پایان اسفندماه در استان یزد ادامه داشت و فقط در فاز ششم بالغ بر ۶۵ هزار نفر دراین طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۹ هزار نفر در پالایش اولیه حائز شرایط دریافت مسکن ملی شدند.

خواجه رضایی ادامه داد: مراحل پالایش این متقاضیان نیز از ابتدای سال با ۳۵ درصد ظرفیت پیشخوان در یزد و در دفاتر و کارگزاری‌های پیشخوان شهرستان‌ها در حال انجام است و به زودی به پایان می رسد.

استان یزد پیشرو در زمینه اقدام ملی مسکن

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان یزد با تاکید بر اینکه نیاز به مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن نیست عنوان کرد: در موعد مقرر پیامک برای مردم ارسال می‌شود که در چه مرحله ای هستند و چه کاری باید انجام دهند.

خواجه رضایی با اشاره به اینکه کار باید تا خردادماه اتمام یابد، تصریح کرد: استان یزد در زمینه بسیاری از طرح‌های مسکن ملی و تخفیفات نظام مهندسی، صدور پروانه و زمین رایگان پیشرو است و تمام تلاش مسئولان این است تا منازل با نازلترین و مناسبترین قیمت به دست مردم برسد، ولی برخی موارد به شرایط اقتصادی روز وابسته است.

وی افزود: در کنار اعطای مناسب تسهیلات بانکی با سود پایین و تسریع در امورات، جانمایی مناسب مجتمع های مسکن ملی اصل اساسی و مهمی است که می تواند در تحقق اهداف طرح، رضایت متقاضیان، بهببود خدمات رسان، کمک به توسعه متوازن شهری و کاهش شکاف های محیطی و اجتماعی موثر باشد لذا در تلاشیم تا جای مناسبی را برای اجرای این طرح ها استفاده کنیم.

۲​ هزار نفر باقی‌مانده از طرح مسکن ملی هم تخصیص پروژه می‌شوند

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه حدود هشت هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده که واجد شرایط بودند عنوان کرد: حدود ۲ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی نیز باقی‌مانده‌اند که تخصیص پروژه می‌شوند و برای آن ها نیز پیامک ارسال خواهد شد.

وی افزود: افرادی که در طرح گذشته ثبت‌نام کردند نباید نگران نباشد زیرا تمام افراد ثبت‌نام‌شده در یک رده قرار خواهند گرفت و با تخصیص زمین قطعا این افراد هم در اولویت هستند که با طی مراحل طرح، صاحب خانه می شوند.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان یزد گفت: بر اساس تصمیم وزارتخانه، آورده اولیه نهضت ملی مسکن همان مبلغ ۴۰ میلیون تومان است که در پنج مرحله و به منظور پیشرفت فیزیکی پروژه واریز می‌شود و تسهیلات بانکی نیز در ۴ مرحله به حساب سازنده واریز خواهد شد.

وی در خصوص واحدهای تحویلی و آماده تحویل در استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۰ واحد در استان که ۲۰۰ واحد در یزد و ۱۳۰ واحد در شهرستان مهریز آماده تحویل است و کارگزاران در تلاشند تادر موعد مقرر به متقاضیان تحویل دهند.

به گزارش ایلنا، گرچه ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد یک امر مهم و ضروری است اما به ‌مراتب رعایت اصول و ضوابط استاندارد در ساخت‌وساز و انبوه‌سازی از جمله مسائل و دغدغه‌هایی است که امروزه متقاضیان مسکن را با چالش جدی مواجه کرده است.

همچنین جانمایی طرح برای کاهش قیمت تمام شده و حتی ارائه خدمات مناسب از ضروریات اجرای طرح است که باید مورد توجه مسئولان در استان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز