خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونای استان:

موج افزایشی کرونا در کمین استان قزوین قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۷۲۱

جانشین ستاد پیشگیری و‌ مقابله با کرونای استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه آمارهای کاهشیکرونا برای پیش از بازگشایی مدارس است؛ لازم است تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات حضوری فراهم شود تا شاهد موج افزایشی کرونا نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالحسن کبیری در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته میزان کرونا کاهش یافته که برای ما نوید بخش است، البته در شرایط عدم اطمینان قرار داریم که یکی از علت‌های آن نامشخص بودن منشا آن است.

جانشین ستاد پیشگیری و‌ مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: باتوجه به مصوبات ستاد ملی کرونا داشتن نوبت سوم واکسن کرونا باید برای ارائه خدمات به افراد لحاظ شود که در استان هم عملی خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکپارچه سازی واحدهای آزمایشگاهی و پایش و ارزیابی بیماری برای هوشمندسازی مقابله با کرونا ضرورت دارد و در این راستا باید اصناف، مراکز آموزشی و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرند.

این مسئول افزود: اگر از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه به بعد مراکز فروش بلیط از جمله سینماها، تئاترها،کنسرت و سایر موارد به سامانه متصل نباشند، سه برابر درآمد حاصل از فروش بلیط به عنوان جریمه توسط تعزیرات از آن‌ها اخذ می‌شود.

وی عنوان کرد: در مورد اتباع خارجی و شیوع سرخک، باید مراکزی که محل تجمع اتباع کشور افغانستان است بررسی شده و نسبت به واکسیناسیون اقدام شود.

کبیری اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر با درنظر داشتن مواردی مانند تناسب محل برگزاری مراسم با تعداد جمعیت و داشتن تهویه مناسب امکانپذیر است و مراسم روز قدس هم به صورت حضوری و با داشتن ماسک و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است بازرسی از مدارس با شدت و کثرت بیشتری پیگری شود تا شاهد افزایش بیماری کرونا نباشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و‌ مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: تشویق برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا و واکسیناسیون کودکان هم ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز