خبرگزاری کار ایران

در ستاد کرونای استان مطرح شد؛

انجام تمهیدات لازم برای واکسیناسیون سرخک در قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۶۴

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: باتوجه به مهاجرت اتباع افغان و ضرورت واکسیناسیون افراد ۹ ماهه تا ۳۰ ساله لازم است فرمانداران همکاری لازم را داشته باشند؛ چرا که درصورت عدم همکاری، انتشار بیماری محتمل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید جلال حسینی در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و مراکز آموزشی دیده نمی‌شود که مخاطره آمیز است و باید مراکز آموزشی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه ظرف یک ماه پایش شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: باتوجه به اینکه محدودیت برگزاری اجتماعات برداشته شده استعلامات دستگاه‌ها و نهادها ضرورت ندارد.

وی اظهار کرد: لازم است برگزاری مراسم‌های شب قدر، نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس هم بررسی شود.

فرماندار شهرستان البرز هم گفت: در شهرستان البرز برای بازگشایی مدارس با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و تمام مدارس دو شیفت بوده تعداد دانش‌آموزان در یک کلاس بیشتر از سرانه مصوب است و از نظر استاندارد امکان اجرای دستورالعمل‌ها وجود ندارد.

مصطفی غفوری درباره اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با سرخک اظهار کرد: تنها شهرستانی هستیم که جلسه ویژه برای این امر تشکیل دادیم و با توجه به دو نمونه مشکوک در حصار و شریف آباد باید شناسایی و واکسیناسیون افراد جامعه هدف انجام شود و برای انجام این اقدام از بسیج و هلال احمر هم کمک گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در مواردی از طرف خانواده اتباع نسبت به دریافت واکسن مقاومت وجود دارد که لازم است برای حل این موضوع از ظرفیت دهیاران استفاده شود، البته مدیریت شبکه بهداشت هم سریع ورد پیدا کرده و اقدامات لازم در حال انجام است.

در این جلسه موضوع مدارس و اصناف هم از طرف مسئولین مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز