خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:

785 زن سرپرست خانوار همدانی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۶۰۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۷۸۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان طی سال گذشته در دوره‌های حرفه آموزی و کسب مهارت‌های شغلی این سازمان شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران افزود: برهمین اساس و  در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال، ۷۸۵ نفر از زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق محروم حاشیه شهر طی سال گذشته  از آموزش های فنی و مهارتی بهره مند شدند.

وی با اشاره به عملکرد اثر بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای در اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: این بانوان به همراه اعضای خانواده در دوران همه گیری کرونا مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: این دوره های آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان و با هدف  ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

مختاران، فراگیری آموزش های مهارتی  برای ایجاد اشتغال به خصوص مشاغل خانگی را  بسیار مفید دانست و افزود: راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، سفالگری، قالیبافی، میناکاری و کامپیوتر از رشته های آموزشی ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای است.

وی اظهار داشت: آموزش های مهارتی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بر اساس تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت کشور و معاونت زنان خانواده ریاست جمهوری به منظور تامین معیشت آنان ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطر نشان کرد: شناسایی زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور بانوان استانداری همدان انجام می گیرد.

مختاران اظهار داشت: در سال جاری نیز آموزش های حرفه ای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی توسط مراکز فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها برای زنان، در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی پیش بینی و اجرا می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در بین بانوان، افزود: افراد با گذراندن دوره های آموزشی، گواهی مهارت آموزشی دریافت کرده و می توانند برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز