خبرگزاری کار ایران

شناسایی غاری با آثار عصر مفرغ در شهرستان رودبار / طول این غار حدود ۷ متر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۵۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از شناسایی یک غار با آثار عصر مفرغ در منطقه پلنگ‌دره شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، ولی جهانی گفت: برابر بررسی و بازدیدهای کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از منطقه پلنگدره شهرستان رودبار، غاری با یافته‌هایی متعلق به عصر مفرغ شناسایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی گفت: طول این غار حدود ۷ متر و عرض دهانه آن حدود یک متر بوده و با توجه موقعیت غار ورود به آن بدون تجهیزات تخصصی غیرممکن است.

جهانی با توجه به مسیر صعب‌العبور دسترسی به این غار تصریح کرد: با توجه به بازدید‌ و بررسی های باستان‌شناسی آثاری از عصر مفرغ در آن شناسایی شده و امیدواریم به زودی با تشکیل پرونده شاهد اضافه شدن این اثر ارزشمند حداقل چهار هزار ساله به جمع فهرست دیگر غارهای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

عصر برنز یا عصر مفرغ دوره‌ای در تاریخ پیشرفت بشری است که در روند آن انسان‌ها بیشتر به فلزکاری دست زدند و از شیوه‌هایی برای گداختن مس و قلع و فرایند آلیاژسازی آن و قالب‌ریزی برنز بهره بردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز