خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان:

نظارت ویژه استاندارد بر بازار ماه مبارک رمضان در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۹۱

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: طرح نظارت ویژه استاندارد به اقلام پر مصرف از نظر دارا بودن علامت استاندارد معتبر و کیفیت از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استاندارد استان قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر افزود: در این طرح اقلامی از قبیل خرما مضافتی (از نظر کپک زدگی و  آفت زنده)، گوشت چرخ کرده بسته بندی شده (از نظر بافت غیرمجاز - میکروبی)، زولبیا و بامیه (از نظر روغن مصرفی)، انواع شیرینی آردی پر مصرف، شیر پاستوریزه، روغن سرخ کردنی، روغن آفتابگردان، پنیر تازه و سوسیس کالباس مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت:  با اجرای این طرح از طریق بازرسی و کنترل‌‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست مردم اطمینان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند و  در صورت مشاهده عدم رعایت این موارد،  با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

صارمی از هم استانی‌ها درخواست کرد به جهت مشارکت در این طرح و اطمینان از کالاهای دارای نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال و در صورت عدم انطباق مشخصات دریافتی، موارد تخلف را به اداره کل استاندارد استان قزوین اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز