خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور یزد به ایلنا خبر داد؛

ترافیک سنگین اما بدون مشکل در شهر جهانی یزد/ترافیک در هسته مرکزی شهر ناشی از فعالیت مدارس است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۲۵۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان وضعیت ترافیکی شهرجهانی یزد پس از بازگشایی رسمی مدارس گفت: ترافیک در صبح و ظهر در شهر جهانی یزد سنگین اما بدون مشکل است.

سرهنگ مهدی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت ترافیکی معابر شهرجهانی یزد اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس و دیگر مراکز آموزشی، وضعیت ترافیکی در شهر یزد شلوغ و در ساعات ابتدایی صبح و در ظهر که تعطیلی مدارس را داریم در هسته مرکزی شهر سنگین است.

وی با بیان اینکه با توجه به تقارن تقریبی ساعت شروع به کار و تعطیلی مدارس و ادارات‌ و نیز ترجیح همگانی به استفاده از خودرو شخصی بیشتر است افزود: متاسفانه سرویس های مدارس به طور شایسته فعال نیستند و این موضوع ناشی از شیوع کرونا و روند آموزشی مجازی است.

رئیس پلیس راهور یزد با بیان اینکه همراه با بازگشایی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها، روزانه موج تازه‌ای از ترافیک وارد معابر اصلی و فرعی می‌شود اضافه کرد: بار ترافیکی سنگین در هسته مرکزی شهر بیشتر است و در معابری مانند بلوار پاکنژاد، بلوار دانشجو، بلوار ۲۲ بهمن و میدان معلم و باهنر بیشتر به چشم می‌آید.

وی با بیان اینکه افزایش ترافیک موجب افزایش حادثه و گاه حوادث جبران ناپذیری می‌شود تصریح کرد: برخی خانواده‌ها برای گریز از ترافیک به استفاده از موتورسیکلت روی آور شدند که با توجه به ایمن نبودن این وسیله نقلیه، روز گذشته با بروز حادثه تصادف راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

زارع با تاکید بر لزوم رعایت قانون و مقررات در ترددهای شهری به ویژه در ساعات پیک ترافیک افزود: قوانین و مقررات از سوی راکبان موتورسیکلت در سطح شهر رعایت نمی‌شود و متاسفانه رانندگان خودروها نیز به دلیل عجله‌ای که برای رسیدن به مدرسه و سپس محل کار خود دارند باعث بروز حوادث ناگوار می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با تاکید بر لزوم توجه راکبان موتور سیکلت به استفاده از کلاه ایمنی اظهار داشت: موتور سیکلت وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و راکبان این وسیله‌ نقلیه ضمن رعایت سرعت باید خود را به کلاه ایمنی مجهز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز