خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد؛

افزایش 2.5 برابری مدت ماندگاری مسافران در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۷۰

استاندار سمنان گفت: با اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۱ مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان از ۵ ساعت به بیش از ۱۲ ساعت افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: استان سمنان دارای ۹۷ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۶۷۰ کیلومتر مسیر تردد مسافران و زایران امام هشتم (ع) است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۱ مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان از ۵ ساعت به بیش از ۱۲ ساعت افزایش یافت.

استاندار سمنان افزود: کمترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان در ایام نوروز  متعلق به سال ۱۳۹۹ با ۱۳ مورد بوده است که این آمار در ایام نوروز سال گذشته (۱۴۰۰) به ۲۱ مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ۱۷ نمایشگاه صنایع دستی با ۱۳۲ غرفه در ورودی شهرهای استان برپا شد که باعث رفع خستگی و افزایش مدت ماندگاری مسافران ، معرفی پتانسیل های استان و رونق اقتصاد بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی شد.

هاشمی ادامه داد: با اجرای تمهیدات پیش بینی شده هیچ مسافری در سطح استان با نبود نقدینگی در خودپرداز بانک ها مواجه نبود.

وی گفت: تعداد ۶۵ مرکز اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر، ۲۵ پایگاه هلال احمر و ۳۴ مجتمع خدمات جاده ای بین راهی به مسافران در استان خدمت ارایه کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در استان سمنان تردد کردند، یادآور شد: دهیاری های مسیر جاده اصلی تهران-مشهد ۷۰ وسیله بخش خصوصی را با چراغ گردان از ۸ شب تا ۴ صبح در مسیر برای آرام سازی ترافیک مستقر نمودند.

استاندار سمنان اضافه کرد: ۸ میلیون و ۶۶۳ هزار تردد در استان سمنان تاکنون در ایام نوروز ۱۴۰۱ به ثبت رسیده که ۹۱۷ هزار تردد در مسیر های اصلی بوده و نسبت به سال گذشته میزان تردد ها در راه های استان ۵۷.۶ درصد و نسبت به سال ۹۸ نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: ۲۳۴ هزار و ۸۲۴ نفر مسافر در ۲۰۰ مدرسه استان سمنان در ایام نوروز اسکان داده شدند و ۳۱۵ نفر گردشگر خارجی نیز از اماکن و مراکز گردشکری استان سمنان بازدید کردند.

 

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز