خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد؛

سمنان هفتمین استان با بیشترین میزان ماندگاری مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۹۶

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: سمنان هفتمین استان کشور با بیشترین میزان ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی شد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، امیر کرم‌زاده با بیان اینکه ضریب ماندگاری مسافران در استان نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است، افزود: میزان ماندگاری مسافران در مراکز اقامتی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان نسبت به سال 97-98، 21 درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در مراکز اقامتی استان سمنان به 65 درصد رسیده است، گفت: از بیست و ششم اسفندماه 1400 تاکنون، 146 هزار و 559 مسافر در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند که 315 نفر از این تعداد گردشگر خارجی هستند.

کرم‌زاده یادآور شد: 6 هزار و 252 نفر در هتل‌ها، بیش از یک هزار نفر در اقامتگاه‌های سنتی، 275 نفر در مجتمع‌های گردشگری، یک هزار و 726 نفر در مهمان‌پذیرها، بیش از یک هزار و 300 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و هفت هزار و 802 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت بیش از 87 هزار نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و تصریح کرد: 34 هزار و 458 نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت کرده‌اند.

کرم‌زاده مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در این مدت را 213 مورد اعلام کرد و اظهار کرد: بیش از 200 هزار گردشگر نیز در این ایام از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در استان سمنان 15 هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، 5 مهمان‌پذیر، 10 اقامتگاه سنتی، 72 خانه مسافر، 3 مجتمع گردشگری و 95 اقامتگاه بوم‌گردی و ... با سه هزار و 800 تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

با احتساب سایر مراکز اقامتی زیر نظر آموزش‌وپرورش و سایر ادارات و ... استان سمنان می‌تواند پذیرای هفت هزار و 400 نفر- شب باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز