خبرگزاری کار ایران

«استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۴۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انتخاب شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب کمیته داخلی اداره‌کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، امیر کرم‌زاده افزود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این استان دارای بیش از 900 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و آثاری از 63 هزار سال پیش تا کنون است.

کرم‌زاده مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه‌ها، قلعه‌های تاریخی و آثار تاریخی متنوع و متعدد را از ظرفیت‌های مهم تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد و افزود: این استان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی، شیخ محمود مزدقانی و ... است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و تاریخی، در نظر است هر ساله شعار جدیدی برای معرفی ظرفیت‌های استان اعلام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تنوع آب و هوایی، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت‌ها، اقلیم‌های متفاوت، گویش‌ها و لهجه‌ها، مناطق حفاظت شده و ... را از جمله ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: این استان زیستگاه گونه‌های نادر جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، زاغ بور و ... است.

کرم‌زاده گفت: «بیش چهار هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع‌دستی در استان فعالیت دارند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز