خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خبر داد؛

ابلاغ دستور رئیس جمهور برای احیای زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۴۳۴

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور دستورات، وظایف و تکالیف دستگاههای مختلف برای احیای زاینده رود را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، صادق خیاطیان اظهار داشت: در موضوع آب زاینده رود نتیجه بررسی‌ها در قالب پیشنهادات سیاستی به اطلاع رئیس‌جمهوری رسید.

وی ادامه داد: موضوع زاینده رود و به عبارت کلی‌تر آب اصفهان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ارجاعی به ما از سوی رئیس‌جمهور بود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اینکه گاهی یک خلط مبحثی اتفاق می‌افتد تصریح کرد: تصور می‌شود که صفر تا صد احیای حوضه آبریز زاینده‌رود به مرکز بررسی‌های استراتژیک واگذار شده است؛ اساسا انجام چنین کاری، نه از عهده مرکز‌ بررسی‌ها که منفردا از عهده هیچ دستگاهی بر نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارجاع ماموریت، در چند لایه ابتدا در مطالعات اسنادی، نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه را بررسی و داده‌های مفید را استخراج کردیم.

خیاطیان اضافه کرد: در لایه بعدی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواستیم راهکارهای علمی خود را ارائه کنند که انصافا پاسخ‌های خیلی خوبی هم گرفتیم و در مرحله بعدی نشست‌های کارشناسی متعددی با تمامی ذی‌نفعان موضوع از کشاوران گرفته تا صنعتگران، مسئولان محلی و مسئولان ملی در مرکز برگزار کردیم.

وی یادآور شد: این مدل چندوجهی حل مسئله که ما حتی پای حرف‌های کشاورزان منطقه بنشینیم و از ظرفیت دانش محلی بهره ‌ببریم شاید برای اولین بار بود که مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: نهایتا نتیجه همه بررسی‌ها در قالب سند سیاستی خدمت رئیس‌جمهور ارسال شد. در این سند در سه سطح فوری، میان‌مدت و بلندمدت، اقدامات و راهکارهایی برای حل مسئله پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز