خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر استان خبر داد؛

ارائه خدمات داوطلبانه هلال احمر قزوین به دو هزار گردشگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۹۸۶

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بیش از ۲ هزار گردشگر نوروزی از فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه جوانان این جمعیت در پست‌های نوروزی بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا، نادر میرزایی با اعلام آمار خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر قزوین به مسافران نوروزی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تا پایان روز پنجم سال ۱۴۰۱ با مشارکت و تلاش اعضای جوان و فعال این جمعیت ۲ هزار و ۲۵۵ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان قزوین از خدمات ایستگاه‌ ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) استفاده کردند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: در این مدت اعضای جوان و فعال این جمعیت در ۶ پست ثابت و سیار، آموزش مهارت‌های ترافیکی را به یک‌هزار و ۸۵۷ گردشگر و مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه را به ۳۴۵ گردشگر ارائه دادند و ۲ هزار و ۵۲۳ مسافر نوروزی را به نقاط ایمن شامل اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی راهنمایی کردند.

وی تصریح کرد: در مدت اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر به ۹۰۳ گردشگر ورودی به استان قزوین انجام شد و یک هزار و ۲۱۹ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

این مسئول افزود: همچنین ۱۰۵ نفر از مسافران نوروزی نماز خود را در خیمه‌های نماز اعضای جوانان این جمعیت اقامه کرده‌اند و هزار و ۴۶۵ گردشگر نیز به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند.

میرزایی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۲۶ نفر در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) این جمعیت مشارکت و از طرح یاد شده حمایت کرده‌اند، افزود: از آغاز اجرای طرح نوروزی، خدمات امداد و کمک‌های اولیه به ۶۱ گردشگر نوروزی نیز ارائه شده است.

وی اضافه کرد: ۳۴۸ مسافر نوروزی ورودی به استان قزوین نیز آموزش سنجش فشار خون را فرا گرفتند و یک‌هزار و ۷۱۱ قلم محصولات فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

میرزایی یادآور شد: در اجرای طرح نوروزی اعضای جوانان هلال احمر قزوین در سه پست ثابت و سه پست سیار در قالب تیم‌های سحاب (سامانه حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در مبادی ورودی و نقاط پرتردد استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خدمات بشردوستانه به مسافرین ارائه می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز