خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

ساماندهی حاشیه‌نشینی با هدف افزایش مهاجرت معکوس انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۳۴۸

استاندار فارس با مهم دانستن ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز تصریح کرد: باید اقدامات ما با سمت و سوی کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها و سکونت در این مکان‌ها باشد و منجر به مهاجرت معکوس شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار نوروزی با شهردار ، معاونان شهرداری، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز با بیان اینکه فرصت خدمت گذاری را زمانی برای اقدامات ماندگار در نظر بگیریم گفت: تغییرات در مسیر خدمت باید ماندگار باشد.

استاندار فارس با تاکید بر نوسازی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوس رانی عنوان کرد: در مسیر خدمات دهی ناوگان اتوبوس رانی به مسافران با بهره بردن از خدمات هوشمند سازی برای آگاهی شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به جایگاه، شاهد نظم دهی در تردد و ارتقا خدمات خواهیم بود. 

 نماینده عالی دولت در استان فارس با مهم دانستن ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز، تصریح کرد: باید اقدامات ما در سمت و سوی کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها و سکونت در این مکان‌ها باشد و شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

ایمانیه ابراز داشت: رسیدگی به حاشیه شهر با اتخاذ تدابیری پیشگیرانه همراه باشد تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

 استاندار فارس با تقدیر از اجرای طرح محلات مسجد محور در شیراز عنوان کرد: این اقدام از سوی مدیریت شهری شیراز ماندگار است.

ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) با محوریت حفظ آثار تاریخی کلان شهر شیراز موضوع دیگری بود که استاندار فارس خطاب به شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز به آن پرداخت.

 استاندار با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی مترو در شهر شیراز به عنوان یکی خواسته‌های اصلی مردم این شهر باید دنبال شود، گفت: توسعه و تسریع در بهره برداری از خط دو مترو به عنوان اولویت جدی مدیریت شهری در برنامه ۱۴۰۱باشد.

اهمیت حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز با استفاده از پساب فاضلاب در شرایط خشکسالی، دیگر نکته ای بود که نماینده عالی دولت در استان فارس خطاب به مدیران شهری به آن پرداخت.

استاندار فارس با اشاره به بازارهای تاریخی شیراز از این مکان‌ها به عنوان نمادهایی از این کلان شهر یاد کرد و ادامه داد: با همکاری مجموعه های مختلف و مدیریت شهری باید نمادهای شهری حفظ و حراست شود.

تبدیل یکی از بوستان‌های شهر شیراز به نمادی از ایران کوچک پیشنهادی بود که استاندار فارس در جمع مدیران شهری و اعضای شورای شهر به آن اشاره کرد و گفت: ایجاد بوستانی با نمادهای تاریخی کشورمان می تواند جاذبه گردشگری را ایجاد کند؛ بوستانی که می‌تواند در ظرفیت ۵۰هکتاری در اطراف قصر ابونصر احداث شود.

به گفته استاندار فارس تسریع در تکمیل تالار بزرگ شهر یک ضرورت برای این شهر در مسیر پاسخگویی به نیازهای کلان شهر در حال توسعه است.

ایمانیه با اشاره به رتبه بالای شهر شیراز در بین شهرهای دارای بیشترین آمار تصادفات، تصریح کرد: با تکمیل کمربندی و ایمن سازی این معبر، شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز