خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

70درصد فوتی های درون شهری عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: 70 درصد فوتی های تصادفات درون شهری را عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند که افزون بر 50 درصد آن در شهرهای اراک و ساوه اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی زندیه وکیلی افزود: عامل 30 درصد فوتی‌های برون شهری استان مرکزی خودروهای شوتی هستند. بیش از 60 درصد فوتی‌ها نیز مربوط به پلاک خودروهای غیربومی است.

وی ادامه داد: عامل تصادفات خودروها هستند و در این راستا نیاز است سطح ایمنی خودروها از یک سو در سطح کلان کشور و از سویی دیگر از جانب شرکت های خودروسازی افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: برداشتن برخی سرعت گیرها درون شهرها منجر به افزایش میزان تصادفات می شود که می‌طلبد در صورت برداشتن سرعت گیرها، نمونه استاندارد آن جایگزین شود.

زندیه وکیلی تصریح کرد: شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی، فاقد چراغ قرمز ویژه عابرین پیاده است، در حالی که اجرای این طرح در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده است.

وی بیان داشت: اجرای خط‌کشی معبر پیاده راه، از مبداء تا مقصد و همچنین چراغ قرمز از سوی مدیریت شهری اراک در راستای کاهش تصادفات، یک موضوع بسیار ضروری و الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تأکید کرد: موضوع دیگر در راستای کاهش تصادفات اعمال سرعت متوسط در جاده های برون شهری استان مرکزی است که این موضوع نیز ضروری جلوه می کند.

زندیه وکیلی ابراز داشت: با توجه به اینکه میزان تردد و همچنین تصادفات در نیمه دوم سال جاری در جاده های ارتباطی استان افزایش یافته است، باید با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط تدابیر ویژه ای اندیشیده شود تا میزان تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز