خبرگزاری کار ایران

مشاهده گونه ارزشمند "گربه شنی" در سبزوار/ ثبت حضور ۶ گونه گربه سان در غرب خراسان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۹۱۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: یک "گربه شنی" از گونه‌های ارزشمند گربه‌سانان برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده "پروند" سبزوار، مشاهده شد و از آن، تصویر برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی اله‌پور در این خصوص گفت: محیط‌ بانان منطقه حفاظت شده پروند سبزوار، حین گشت و کنترل با یک گربه شنی که ۵ توله به همراه داشت، مواجه شده و موفق شدند تصاویری از این گربه‌سان ارزشمند را، ثبت کنند.

وی افزود: حضور گربه شنی به عنوان گونه ارزشمند حیات وحش کشور، نشانه محکمی از غنای تنوع زیستی حاکم در غرب استان و شرایط مطلوب زیستگاهی است که تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند توسط محیط‌بانان سبزواری، بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

اله‌پور گفت: با ثبت مشاهده این گونه، تاکنون حضور ۶ گونه گربه‌ سان از مجموع ۸ گربه‌سان ارزشمند کشور، در شهرستانهای زیر مجموعه مدیریت حفاظت محیط زیست سبزوار در غرب استان، ثبت شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ادامه داد: گربه شنی شب فعال و تک زی است که خود را با شرایط حاکم بر مناطق بیابانی و کویری تطبیق داده و از جانوران کوچک نظیر جوندگان، خرگوش، پرندگان، خزندگان و حتی حشرات تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز