خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

80 درصد مادران باردار استان در برابر کرونا واکسینه شدند / خطر ورود به پیک هفتم در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۷۵۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از واکسینه 80 درصد مادران باردار بر علیه بیماری کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمدیان اردی در نشست خبری با اصحاب رسانه نوروز امسال را کاملا متفاوت با دو سال گذشته قلمداد کرد و گفت: تفاوت نوروز 1401 با سال های گذشته در این است که در دوسال قبل سفرهای نوروزی به کلی تعطیل بوده و یا با محدودیت های شدید کرونایی همراه بود اما امسال به دلیل حجم بالای واکسیناسیون در جامعه سفرهای نوروزی بر اساس ضوابط خاص برقرار خواهد بود.

وی از واکسیناسیون بیش از 97 درصد جمعیت استان در نوبت اول، 87 درصد در نوبت دوم و 37 درصد در نوبت سوم خبر داد و گفت: خوشبختانه استان اردبیل در نوبت های اول و دوم واکسیناسیون در رتبه های نخست کشوری قرار داشت اما در دوز سوم واکسن، در رتبه 13 کشوری قرار داریم که کاهش این رتبه با همت مردم و توصیه های مسئولین میسر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از واکسینه 80 درصدی مادران باردار در استان خبر داد و گفت: در حوزه کودکان نیز تاکنون 35 هزار دوز واکسن کرونا بین افراد 5 تا 12 سال تزریق شده که این رقم 24 درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد؛ البته واکسیناسیون کودکان اختیاری بوده و تصمیم گیری آن بر عهده خانواده گذاشته شده است.

محمدیان اردی ادامه داد: با توجه به آمار واکسیناسیون انجام شده در استان امیدواریم هم شدت، هم شیوع بیماری و هم عوارض ابتلا به کرونا کاهش یابد. اگر رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد خطر ورود به پیک هفتم وجود دارد. لذا توصیه می شود مردم تزریق واکسن را مهمتر از سفرهای نوروزی تلقی کنند و پیش از اقدام به سفر نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی آن خصوصا برای جوانان و نوجوانان بیان کرد: برای جلوگیری از خطرات جانی و مالی استفاده از بمب های دست ساز و مواد محترقه لازم است مردم علاوه بر خود مراقبتی، دیگران را نیز از خطرات اقدامات لحظه ای و پشیمان کننده منصرف کنند.

این مسئول در خصوص آمار جراحات و صدمات وارده به هم استانی ها در چهارشنبه سوری سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته 2 مورد قطع عضو، 54 نفر مصدوم و 23 مورد آسیب به چشم در سطح استان گزارش شده بود اما متاسفانه امسال قبل از شروع مراسم و جشن چهارشنبه سوری  2 نفر  قطع عضو و 2 مورد سوختگی اندام در سطح استان گزارش شده است.

وی در پایان تصریح کرد: لازم است رسانه ها و نهادهای فرهنگی در راستای جلوگیری از کارهای پرخطر در چهارشنبه سوری تولیدات تاثیرگذار و آموزنده ای را در اختیار مردم قرار دهند و همچنین خانواده ها نیز توصیه ها و مراقبت های لازم را از فرزندان خود داشته باشند تا این جشن تبدیل به ناراحتی و صدمات جانی نشود.

انتهای پیام/
بابک حقی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز