خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

۸ میلیون تن گندم وارد کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۴۴۸

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشورگفت: دراردیبهشت سالجاری ۸ میلیون تن گندم وارد کشور شدو خوشتبختانه هیچ کمبودی وجود ندارد.

علی قلی ایمانی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در سال زراعی ۱۳۹۹ _۱۴۰۰ شاهد افزایش ناگهانی و بی رویه قیمت های نهاده های تولید از جمله بذر، کود، ماشین آلات کشاورزی  و.... بودیم که از توان کشاورز خارج بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه سال گذشته خشکسالی درکشور آثار زیادی بر کشت گندم گذاشت ومتاسفانه نتوانستیم به تولید مطلوبی برسیم. با اینحال پیش بینی های انجام شده از طریق بازرگانی دولتی به عنوان متولی خرید و تنظیم بازار، ثبت سفارش در اردیبهشت امسال انجام و تامین منابع و واردات گندم انجام شد.

ایمانی بیان کرد: حدود ۸ میلیون تن گندم از طریق بازرگانی دولتی سفارش داده شده وارد کشور شده است که توزیع شد. یک ماه دیگر در مناطق جنوبی کشور برداشت گندم آغاز می شود وهیچ نگرانی بابت تامین گندم در شرایط فعلی نداریم.

وی تصریح کرد:  بارش ها درسال زراعی ۱۴۰۰ و۱۴۰۱  در حد نرمال نبود و کشت با تاخیر اتفاق افتاد اما با بازش های خوب اخیر تا حدودی کمبود آب در مزارع برطرف شد و گندمزارها الان در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم تا زمان برداشت گندم درکشور مشکلاتی مانند تگرگ، سیل، بروز افات، بیماری و...نداشته باشیم.

وی گفت: پیش بینی ما این است کا بیش از ۱۰ میلیون تن گندم درکشور تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز