خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه هفت شیراز مطرح کرد

مجموعه گردشگری قصر ابونصر ۳۶ هکتار حریم میراث فرهنگی دارد/الحاق ۷ روستا به منطقه ۷ شیراز طی یک دهه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۶۱۷

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: فعالیت شهرداری در قصر ابونصر به موضوع ایجاد پارک و ساخت و ساز ارتباطی ندارد.

به گزارش ایلنا، قاسم اکبری  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری قصر ابونصر ۳۶ هکتار حریم میراث فرهنگی دارد، افزود: ۷ هکتار  آن را شهرداری تملک کرده است که براساس قانون فعالیت شهری در این محدوده صرفا در  بحث منظر، فضای سبز و راه های دسترسی است.

وی ادامه داد: در واقع تا بیش از آن در نزدیکی این مکان نخاله های ساختمانی بود که جمع آوری کردیم و کانال روبازی وجود داشت که آن را بهسازی کردیم و براساس قرارداد هزینه بهسازی و ایجاد فضای  و راه های دسترسی در قصر ابونصر۱۶ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد تومان هزینه بهسازی و ۸ میلیارد تومان صرف تاسیسات می شود.

شهردار منطقه  هفت شیراز در خصوص فعالیت یک معدن شن و ماسه در جوار این محور و آسیب‌هایی که بر نقوش برجسته برم‌دلک می‌گذارد، توضیح داد: مجوز بهره برداری از این معدن از سوی کارگروه امور زیربنایی استانداری فارس صادر شده و مجوز برداشت از این معدن تا سال ۱۴۱۰ صادر شده است. 

اکبری اضافه کرد: در این کارگروه اداره‌کل میراث فرهنگی هم حضور دارد و لذا تمام ارگان‌های ذیربط نسبت به صدور مجوز اقدام کرده‌اند و براساس مجوز، این معدن در حال فعالیت است.

تراکم بالای جمعیت به دلیل الحاق روستاها

اکبری همچنین در خصوص بودجه سال آینده منطقه ۷ گفت:  بودجه عمرانی، تملکی و خدمات شهرداری  منطقه ۷ به صورت سرجمع ۳۷۹ میلیارد تومان است که در بودجه ۱۴۰۰ نیز  ۱۶۰‌میلیارد تومان متمم بودجه ۱۴۰۰ بوده است و د بودجه سال جدید ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته ایم.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت به دلیل الحاق روستاها گفت: به همین دلیل سرانه فضای سبز بسیار پایین است و در این راستا اکثر پروژه های منطقه در راستای توسعه فضای سبز است تا سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

شهردار منطقه هفت شیراز همچنین به مشکلات مربوط به اجرای فاضلاب در این منطقه اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده از طریق استاندار فارس و مدیرکل آبفای استان، مقرر شد که تامین اعتبار این مهم از طریق فاینانس تأمین انجام شود تا بتوان اجرای کار را شروع کرد اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

اکبری افزود: اما براساس وعده‌هایی که داده شده تا انتهای سال ۱۴۰۲ منطقه هفت نیاز به اجرای لوله گذاری ۱۲۰ کیلومتر خط فاضلاب دارد و این اقدام باید در بازه زمانی پیش‌بینی شده، اجرایی شود و اولویت اجرا نیز به بلوار اتحاد و روستای کوشکک و قسمتی از محله احمدآباد داده شده است.

اکبری با بیان اینکه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این منطقه فاقد خط فاضلاب است، عنوان کرد: به جز بلوار فرصت شیرازی در مابقی مناطق همچون نصر آباد، دست خضر، وزیر آباد، احمد آباد و سایر روستاهایی که الحاق شده‌اند خط فاضلاب وجود ندارد و اجرای خط تعیین شده براساس اولویت بندی مناطق خواهد بود. 

مجموعه گردشگری قصر ابونصر ۳۶ هکتار حریم میراث فرهنگی دارد/الحاق ۷ روستا به منطقه ۷ شیراز طی یک دهه

الحاق ۷ روستا به منطقه ۷ شیراز طی یک دهه

همچنین محمد تقی تذروی عضو و ناظر شورا ر منطقه ۷‌گفت : هزار و ۷۵۰ هکتار محدوده خدماتی منطقه ۷ است  که قسمت وسیعی را شامل می شود و اجرای فاضلاب به دلیل وسعتی که دارد از معضلات این منطقه است.

تذروی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون ۷ روستای  وزیر اباد، قلعه نو، کوشکک، مهرگان، نصر آباد، دست خضر و ترکان به منطقه الحاق شده ایت، عنوان کرد: این مناطق درحال حاضر از شهرداری منطقه ۷ خدمات می گیرند و بیش از ۸۰۰ هکتار وسعت دارند.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر شیراز در بولوار خلیج فارس به میدان الله در محدوده منطقه ۷ است و با تعداد زیاد محلات یاوران شورا را در کنار شهرداری داریم ، ضمن ابراز قدردانی از ساکنین بافت شرق شیراز گفت: مردم قدردان منطقه ۷ همواره پشتیبان شهرداری بوده اند و با حمایت ها در پیشبرد خدمات و پروژه های منطقه ۷ به خوبی عمل کرده اند

تذروی با بیان اینکه خدمات رسانی به این منطقه در سه محور بلوار ولایت، بلوار نصر و بلوار اتحاد شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: اگرچه این منطقه دارای ۱۵ محله و جمعیتی فشرده است اما تعداد پرونده‌هایی که از کمیسیون ماده ۱۰۰ از این منطقه ارجاع می‌شود از تعداد ۷۰ پرونده بیشتر نیست و میزان تخلفات بسیار پایین است. 

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت همچنین در خصوص موضوع روستاهای الحاقی، گفت: شهردار شیراز موافقت با الحاق دو روستای دیگر به این منطقه را منوط به اجرای یکسری ضوابط کرده از جمله به روز شدن خدمات کرده است و طرح الحاق دو روستای گردخون و اقبال آباد در فرمانداری شهرستان شیراز در حال بررسی است.

بهسازی بولوار و نورپردزای میدان های منطقه هفت شیراز

علیرضا بیابانی، معاون خدمات شهری منطقه هفت شیراز  گفت: در این منطقه کاشت ۳ هزار درخت بومی زیتون، بادام کوهی و...  را با توجه به کوه هایی که دارد کار‌کردیم و همچنین در بولوار خلیج فارس که ورودی شهر است ضمن زیباسازی صورت گرفته منجر به افزایش سرانه فضای سبز در مناطقی مانند وزیر آباد می شود.

وی با اشاره به بهسازی درختان در  بولوار اتحاد گفت: تا شب عید بهسازی فضای سبز بولوار اتحاد انجام می شود و بولوار ولایت به دلیل تصادفاتی که داشت در حال بهسازی بولوار و هرس درختان است و با این کار ضمن کاهش آمار تصادفات از تجمع معتادین جلوگیری می شود.

بیابانی  با اشاره به احداث پارک کوشکک در بولوار اتحاد گفت: در این پارک خانه محله، فضای ورزشی و... در نظر گرفته شده است و در عین‌حال یکی از مهم ترین اقدامات بروز رسانی و مخازنی کردن سیستم آبیاری در سطح منطقه برای کاهش مصرف آب بوده است که منجر به کاهش ترکیدگی لوله ها می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز