خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در همدان، قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۲۷۷

استاندار همدان، گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در استان، قابل قبول نیست و کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شد و تبعات بدی داشت.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: فرایند تحصیل در کشور و استان، نتیجه خوبی نداشته و رو به افول بودیم. میانگین نمرات امتحان نهایی قابل پذیرش نیست و باید فکری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بحث نمره نداریم و آنچه مهم است یادگیری علم و دانش است و باید به محتوا توجه کرد. ما از محتوا خارج شدیم و پایه و اساس دانش‌آموزان، ضعیف است.

استاندار همدان، تاکید کرد: آنچه ما در سطوح ابتدایی و میانی لازم داریم این است که در نظام تعلیم و تربیت باید بازنگری شود و محتوا باید تغییر پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تحول اساسی باید در ساختار آموزش‌وپرورش ایجاد شود، گفت: آموزش‌وپرورش یک دستگاه بسیار کلیدی است و عملکرد آموزش‌وپروش باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی مدارس، مطرح کرد: اقدامات خوبی در دهه ۸۰ در تخریب و بازسازی مدارس صورت گرفت و ما الان نیز یک طرح تحولی مانند آن زمان برای بازسازی مدارس، احتیاج داریم.

 محمود نقوی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در این جلسه، اظهار کرد: در دهه ۹۰ توانستیم در ارزیابی نمرات نهایی پایه دوازدهم به بالای میانگین کشور، برسیم و رتبه ۱۲ کنکور را کسب کردیم اما در سال‌های اخیر به پایین میانگین رسیدیم.

نقوی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم و درصد قبولی را ارتقا دهیم.     

وی ادامه داد: میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۲.۰۳ و در کشور ۱۳.۲۸ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۲.۲۲ و در کشور به ۱۳.۵۱ افزایش پیدا کرده و با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۹۳ و در کشور به ۱۲.۳۶ رسیده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: میانگین نمرات نهایی رشته علوم تجربی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۳.۴۲ و در کشور ۱۳.۷۷ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۳.۲۲ و در کشور به ۱۳.۷۴ کاهش پیدا کرده و با ادامه روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۷.۷۳ و در کشور به ۱۳.۱۹ رسیده است.

نقوی در رابطه با وضعیت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم انسانی، توضیح داد: میانگین نمرات نهایی رشته انسانی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۱.۲۷ و در کشور ۱۰.۷۶ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۱.۲۹ و در کشور به ۱۱.۳۵ افزایش پیدا کرده اما با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۳۵ و در کشور به ۱۰.۴۲ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت موجود در استان همدان، برنامه‌ریزی‌هایی داریم و در توان مدیریتی استان نیز وجود دارد که با درخواست ما برای بهبود شرایط موجود، تلاش‌هایی صورت بگیرد و برای بالابردن نمرات و درصد قبولی در کنکور به دنبال روش‌هایی مانند در اختیار گذاشتن نمونه سؤالات کنکور و امتحان نهایی در مناطق محروم، هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز