خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی:

دفتر انجمن کارگزاران گمرک استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد/فعالان اقتصادی از ظرفیت منطقه ویژه استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۷۶۸

دفتر انجمن کارگزاران گمرک استان فارس با حضور رئیس انجمن کارگزاران گمرکی ایران، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز مسئولان استانی و تعدادی از فعالان بخش خصوصی استان در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نادر طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: دربرخی از مواقع دیدگاه تجاری ما سنتی است، اما اگر این موضوع از طریق متخصصان امر و کارگزاری‌ها پیش برود بسیار موثرتر و مقرون به صرفه‌تر است.

به گفته او، همه امکانات برای تسهییل روند صادرات و ارائه خدمات در حوزه‌های گمرک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز وجود دارد و ما آماده همکاری با فعالان اقتصادی استان هستیم.

طیبی می‌گوید: در حال حاضر امکاناتی از جمله سرخانه ۲۰ هزار تنی، چهار انبار مسقف و محوطه کانتینری در این منطقه در اختیار فعالان اقتصادی است که امید داریم با فعالیت انجمن کارگزاران گمرک استان شاهد توسعه صادرات استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در ادامه  گفت: انجمن کارگزاران کمرگ می‌تواند بازوی پر قدرتی برای صادرکنندگان و واردکنندگان است که با تکیه بر تجربه و تخصص می‌توانند تسهیل کننده امور حوزه صادرات و یاری دهنده فعالان اقتصادی باشند.

جمال رازقی گفت:انجمن کارگزاران کمرگ خدمات دهنده به صادرو وارد کنندگان است و هیات مدیره این انجمن باید در راستای جلب اعتماد و جذب استقبال بخش خصوصی و بخش دولتی تلاش کنند و این درحالی است که خدمات مناسب و با کیفیت می‌تواند معرف خوبی برای این انجمن باشد.

او گفت: انجام کار توسط کارشناسان و متخصصان بسیاری از مشکلات هر بخش را کاهش می‌دهد، اما به دلیل عدم وجود اطمینان بسیاری از فعالان بخش خصوصی بر این باورند که اگر خودشان کار را انجام دهند مناسب‌تر خواهد بود بنابراین این انجمن می‌تواند با اقدامات برنامه ریزی شده مورد اعتماد و امین بخش خصوصی باشد.

دفتر انجمن کارگزاران گمرک استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد/فعالان اقتصادی از ظرفیت منطقه ویژه استفاده کنند

رئیس اتاق بازرگانی فارس به آمار‌های صادرات استان اشاره و می‌گوید: یکی از مشکلات مهم در حوزه اقتصاد استان عدم دسترسی به آمار دقیق و درست میزان صادرات استان است و سالهاست که آمار‌های میزان صادرات استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک باهم تفاوت اساسی دارد که یکی از دلایل این موضوع این است که برخی از صادرکنندگان ما کالا‌های خود را در گمرک شیراز اظهار نمی‌کنند لذا این میزان در آمار‌های استان لحاظ نمی‌شود.

او گفت: پیشنهاد ما این است که انجمن کارگزاران گمرک استان باید خودشان را به صادرکنندگان استان معرفی و اثبات کنند و تلاش شود تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کالا‌های خود را با بهترین کیفیت و قیمت صادرکنند که با تسهیل این روند آمار صادرات استان نیز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

رازقی با تاکید بر اینکه این مشکل عدم واقعی بودن آمار‌های صادرات استان را انجمن کارگزاران گمرک استان می‌تواند حل کند گفت: ما در اتاق بازرگانی فارس برای واقعی شدن آمار‌های صادراتی استان اعلام آمادگی و همکاری می‌کنیم.

به گفته او، همچنین این انجمن می‌توانند محور ساماندهی بسیاری از مسایل حوزه صادرات از جمله کارگو سنتر در استان باشند.

سهراب شرفی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز گفت: نقش محوری و حمایتی اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل‌ها زمینه فعالیت انجمن و تشکل‌ها را در استان فراهم کرده که این روند نوید بخش فعالیت بیشتر و توسعه حوزه اقتصاد استان است.

او گفت: گمرک تنها نهادی است که کارگزار دارد و ضمن اینکه این انجمن باید در راستای جذب اعتماد بخش خصوصی تلاش کند که تسهیل روند مراودات تجاری و سرمایه گذاری اقدامی موثر برای حرکت به سمت توسعه و توسعه یافتگی است.

شرفی  گفت: این درحالی است که بخش حاکمیتی نیز باید شرایط حضور و ورود کارگزار در حوزه‌های مختلف را برای تسهیل روند امور مردم فراهم کند.

محمد امین صباغی زاده رئیس انجمن کارگزاران گمرک فارس نیز گفت: کارگزاران گمرک می‌توانند نقش مهمی در حوزه صادرات و واردات و ترانزیت کالا‌ها در استان داشته باشند و با ارائه کار تخصصی یاری گر صادرکنندگان و واردکنندگان و فعالان اقتصادی استان باشند.

او گفت: در حال کار کارشناسی و آسیب شناسی حوزه صادرات استان هستیم و برنامه ریزی منسجم و موثری با هدف کمک به ایجاد مسیر سالم صادرات، کیفیت خدمات دهی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تمایل به صادرات و کاهش دغدغه فعالان این عرصه در این انجمن انجام شده است.

عباس زاده  گفت: با توجه به ظرفیت‌های حوزه اقتصادی در استان از جمله انبار‌های سرپوشیده، محل بارانداز گمرک، حضور گمرک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، نیروی انسانی با تجربه امید داریم فعالان اقتصادی استان بیش از گذشته از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز