خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی؛

صادرکنددگان نمونه آذربایجان شرقی تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۴۸

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی با حضور معاون اتاق بارگانی ایران و مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، امام جمعه تبریز در این مراسم با بیان اینکه نقش صادرات در رشد اقتصادی کشورها بر همگان آشکار است، اظهار کرد: دولت و صادرکنندگان باید برای قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت دست در دست هم قرار دهند و صادرکنندگان نیز باید همت والایی در این زمینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام  سیدمحمدعلی آل‌هاشم خاطرنشان کرد: افزایش ثروت و رشد اشتغال می تواند به مصرف و رفاه کشور نیز تبدیل شود تا معیشت را به ملت آسان‌تر کند.

اهتمام دولت بر حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات

استاندار آذربایجان شرقی نیز رویکرد دولت سیزدهم را استفاده از همه توانمندی های کشور برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید اعلام کرد و گفت: امروز باید بین بخش خصوصی و دولتی تعامل و توافق باشد.

عابدین خرم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم کارش را در شرایطی شروع کرد که در تمام شاخص‌ها وضعیت صفر بود و اگر روزی سرمایه‌گذار بخش خصوصی دنبال مسئولی برای رفع مشکلات می‌گشت امروز ما مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار و رفع مشکلات   تولید هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها ما در ابعاد مختلف عقب هستیم، گفت: ستاد رفع موانع و تسهیل تولید شبانه‌روزی برای جبران عقب ماندگی ها و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کند و امروز اقداماتی که دولت انجام می‌دهد به دور از تبلیغات رسانه‌ای است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۴۵ تولید کننده راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشته و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مشغول کار شده اند.

وی افزود: ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز با کشورهای همسایه و منطقه نشست ها و مصوبه های زیادی داشته ایم که امیدواریم این امر منجر به توسعه صادرات غیرنفتی استان شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هزار هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان معدن است که مورد غفلت واقع شده است.

معاون اتاق بازرگانی ایران نیز اشتغالزایی، تولید ثروت و برقراری عدالت اجتماعی، گسترش رفاه عمومی، صادرات تمدن ملی و به افتخار در آوردن تولید ملی را از جمله کارکردهای اصلی صادرات عنوان کرد و گفت: باید تولید کنندگان ما بتوانند در عرصه قیمت و کیفیت با کالاهای خارجی مشابه رقابت کنند.

مظفر علیخانی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ما ارزآوری را در صادرات مدنظر قرار داده ایم که این مشکلاتی برای صادرکنندگان به دنبال داشته است که لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری به این مسئله توجه کنند.

علیخانی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن مذاکرات با دولت های غربی گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات صادرات ما نیز رشد یابد و بتوانیم ماشین آلات تولیدی و خطوط تولید را بازسازی و به روز کنیم.

وی توسعه مناسبات سیاسی و دیپلماسی اقتصادی و گسترش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه را گام مهم در رونق صادرات دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌ها از جمله فرودگاهها، اسکلت ها، گمرکات از جمله اصلی ترین فاکتورهای افزایش صادرات غیرنفتی است که دولت باید در این زمینه اهتمام ورزد.

علیخانی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صادرات غیرنفتی و عدم وابستگی اقتصاد به نفت بیشتر استفاده کرد و اعتمادسازی بین دولت و بخش خصوصی منجر به اصلاح قانون کسب و کار می شود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز ارج نهادن به تولیدکنندگان و صادرکنندگان را جزو برنامه های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مدیران استانی نیز در راستای بهبود تولید و افزایش صادرات غیرنفتی تلاش می‌کنند.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی هدف‌گذاری بودجه سال آینده را رشد اقتصادی هشت درصدی اعلام کرد و افزود: بر این اساس چهار و نیم درصد با سرمایه‌گذاری و سه و نیم درصد نیز با ارتقاء بهره‌وری در نظر گرفته شده است و اگر بخواهیم به رشد هشت درصدی برسیم به سرمایه گذاری حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است که یک و نیم میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی و مولد تاسیس شده است که دولت نباید از آن استقراض کند و خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم صندوق 40 درصد و به طور کامل در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بدو شروع به کارش ارتباط خوبی با کشورهای همسایه برقرار کرده است، افزود: بازار ۶۰۰ میلیون نفری خاکی و آبی منطقه برای کالاهای ایران بسیار بازار مناسبی است که می‌توان با گسترش ارتباط با کشورهای منطقه، صادرات را نیز افزایش داده و از بخش خصوصی حمایت همه جانبه کرد.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز