خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی هیچ کمبودی در سرم و داروی بیمارستانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۱۱۷

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز موج ششم کرونا تاکنون کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستانی در خراسان رضوی نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر وحدتی گفت: ذخایر سرم خراسان رضوی در وضعیت خوبی است و با اینکه در کل کشور به دلیل مشکلات تولید سرم دچار کمبود‌هایی در این زمینه شده‌اند، اما خوشبختانه در مشهد چنین مشکلی وجود ندارد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: داروخانه‌ها در سطح مشهد سرم مورد نیاز خود را از شرکت‌های پخش لوازم پزشکی تامین می‌کنند، شرکت‌ها در حال حاضر دچار کمبود دارو هستند و نمی‌توانند به مقدار زیاد سرم به داروخانه‌ها دهند؛ بنابراین داروخانه‌ها با محدودیت‌های مواجه هستند، اما این محدودیت‌ها جدی نیست و شامل حال موارد ضروری نمی‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون هیچکدام از بیمارستان‌ها با کمبود سرم مواجه نشده‌اند، در آینده نیز بیمارستان‌ها از این لحاظ دچار مشکل نخواهند شد، زیرا ذخایر سرم جوابگوی نیاز سه ماه آینده دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی خواهد بود.

وحدتی اظهار کرد: همچنین از آغاز موج ششم کرونا تاکنون کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نداشته‌ایم.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود گاهی ممکن است برخی از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها به صورت مقطعی با کمبود دارو و سرم مواجه شود که این نیاز به سرعت تامین می‌شود. این مساله مربوط به دیروز و امروز نیست و در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز