خبرگزاری کار ایران

دوربرگردان غیرهمسطح آزادی-جانباز در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۸۴۹

همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص)، دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز با حضور شهردار و جمعی از مسئولین در مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در این خصوص گفت: حمل و نقل به عنوان پیشران توسعه می‌تواند خدمات خوب دیگری راهم برای مناطق هدفگذاری شده به دنبال داشته باشد.

وی افزود: همچنین این پروژه از ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ با هزینه‌ای بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان آغاز شد و پس از گذشت ۱۱ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

ارجائی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که گریبانگیر مشهد امروز است ورودی هایی این کلانشهر است، یکی از ورودی ها جاده قوچان است که نیازمند تسهیل هستند. یکی از شاهکار های حمل و نقل مشهد پل قائم است که اکنون بعد از گذشت چند دهه از بهره‌برداری آن توانسته به خوبی مسائل ترافیکی مشهد را حل و فصل می‌کند‌.

شهردار مشهد اظهار کرد: از استاندار و وزیر راه و نهاد ریاست جمهوری خواستاریم توجه ویژه ای به این محور داشته باشند زیرا بار اصلی ترافیک و حضور زائرین و مجاورین مشهد در این محور است.

وی گفت: عقب نشینی بلوار آزادی نکته مهمی در این محور است که نیازمند توجه ویژه ای می‌باشد، بعد از پل قائم یکی از گره های ترافیکی پل استقلال هستش و این زیرگذر غیر هم‌سطح کمک کننده است اما هنوز کافی نیست و نیازمند مطالعه بیشتر است.

وی تصریح کرد: این دوربرگردان در فاصله ۲۵۰ متری جنوب پل جانباز قرار دارد و شکل هندسی و موقعیت ورودی آن به گونه طراحی گردیده است که پاسخگوی کلیه تمایلات گردشی خروجی بلوار آموزگار و کندرو و تندرو بزرگراه آزادی باشد.

وی گفت: ساماندهی بار ترافیکی بلوار آزادی حدفاصل میدان استقلال تا میدان قائم و بالعکس، امکان دسترسی ایمن از بلوار آزادی به بلوار جانباز بدون تداخل با وسایل نقلیه مسیر مقابل، اماکن دسترسی ایمن از بلوار آموزگار به سمت شمال بلوار و روان سازی ترافیک چند کارکرد این پروژه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز