خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان خبرداد:

تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان نمونه هرمزگان در جشنواره کارستان ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۴۵۵

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان از برگزاری جشنواره کارستان ۱۴۰۰ جهت تجلیل از چهره های برتر کارآفرینی و کارفرمایی هرمزگان و با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس اکبری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در هرمزگان نزدیک به 30هزارکارگاه و موسسه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی فعال هستند.

وی بیان کرد: 335 هزار بیمه شده اصلی و 562 هزار بیمه شده تبعی در هرمزگان تحت پوشش این سازمان هستند.

اکبری ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد رشد داشته است.به گفته وی 90 هزار مستمری بگیر نیز در استان، از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان در ادامه میزان پرداختی این سازمان در سرفصل های مختلف به بیمه شدگان در هرمزگان را 300میلیاردتومان اعلام کرد.

اکبری همچنین با اشاره به عملکرد سال جاری این اداره کل، تصریح کرد:طرح ۳۰۷۰ در راستای ارتباط بهتر با کارفرمایان اجرا شده است. در این طرح دیگر نیاز به ارائه لیست‌های بیمه دستی نیست و از این پس لیست ها به صورت آنلاین ارسال می‌شود. از ابتدای سال جاری حدود ۲۲۰ هزار فقره لیست اینترنتی دریافت شد. همچنین نام نویسی بیمه شدگان و ابلاغ الکترونیک نیز در این طرح فعال شده است.

وی تعداد ابلاغ الکترونیکی در سال جاری را 74هزار فقره اعلام کرد.

اکبری گفت : به تدریج تمامی پرونده کارگاه‌ها الکترونیکی خواهد شد و برای کارگاه های جدید پرونده به صورت الکترونیکی صادر می شود.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان، شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این استان نسبت به اسفند ۹۹، ۲.۵ درصد رشد داشته است، اگر چه در سال ۹۹  در 6ماهه نخست شاهد کاهش بودیم اما رشد شمار بیمه شدگان از ۶ ماهه دوم آغاز شد و اکنون روند مثبتی دارد.

وی ادامه داد: حقوق بگیر مستمری ۱۹ میلیون تومانی در هرمزگان داریم و میانگین دو سال پایانی حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت می‌شده، ملاک تعیین حقوق مستمری دوران بازنشتسگی است ولی اگر جهشی در میزان حقوق بیمه شده رخ دهد، ملاک عمل بررسی 5 ساله میزان حق بیمه پرداختی خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی همچنین میزان بدهی انباشته شهرداری بندرعباس به تأمین اجتماعی را بالغ بر 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان بدهی طی سنوات مختلف بوده اما میزان زیادی از این بدهی مربوط به  10 سال اخیر است.

وی در خصوص ماموریت سازمان تامین اجتماعی گفت: اساس شکل‌گیری این سازمان بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی است. یک ضلع این اصل کارآفرینان، یک ضلع کارمندان و کارگران و یک ضلع دولت است و بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته و خدماتی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی افزود: در بین این ۳ ضلع کارآفرینان نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کنند. مشارکت این حوزه از حق بیمه کارمندان و کارگران حدود ۲۳ درصد است.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: تدوین و تلخیص بخشنامه‌های اداری نیز در دست اقدام است. در راستای رفع موانع تولید یک ستاد تسهیل مشکلات فعالیت کارگاه‌ها شکل گرفت و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ ستاد تشکیل شد.

اکبری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بخشودگی جرائم از اردیبهشت تا تیرماه اتفاق افتاد و افرادی که متأثر از شرایط کرونا بودند شامل این بخشودگی شدند. در تأمین اجتماعی هیئت‌های بدوی برای رسیدگی به اعتراضات صاحبان کسب و کار داریم که در سال جاری هزار و ۵۳۸ فقره پرونده در این هیئت‌ها تعیین تکلیف شده است. در هیئت تجدید نظر نیز ۵۴۱ پروند مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته اتاق فکری تشکیل دادیم که متشکل از نمایندگان تمام تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی است و در ذیل هسته مرکزی کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به برگزاری جشنواره کارستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای تجلیل از چهره‌های برتر کارآفرینی و کارفرمایی استان تحت عنوان جشنواره کارستان ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۲ اسفند ماه  با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود. امیدواریم بتوانیم گام مؤثری در راستای تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان برداریم.

اکبری خاطرنشان کرد: در این جشنواره از ۱۱ تن از کارفرمایان برتر استان تجلیل صورت می گیرد. شاخص‌های مختلفی از جمله پرداخت حق بیمه، ارتقای اشتغال، مشارکت در تولید و … در انتخاب کارفرمایان برتر مؤثر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز