خبرگزاری کار ایران

بر اساس نتایج آزمایشات؛

هیچگونه آلودگی در محصولات گلخانه ای یزد مشاهده نشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۳۸۴

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی یزد با اشاره به بازار داغ شایعات پیرامون تولیدات محصولات گلخانه ای یزد گفت: بر اساس نتایج آزمایشات، هیچگونه آلودگی در محصولات گلخانه‌ای یزد مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمد مورکیان بیا بیان اینکه بازار شایعات درباره محصولات گلخانه‌ای بازار فروش این محصولات را تحت تاثیر قرار داده است اظهار داشت: در یک ماه اخیر نمونه‌های متعددی از محموله‌های گلخانه‌ای استان که عرضه و یا صادر می‌شود آزمایش شده و تاکنون هیچگونه آلودگی خاصی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه برخی گلخانه ها ممکن است تخلفاتی داشته باشند ادامه داد: البته تا زمانی که برچسب گذاری محصولات گلخانه‌ای انجام نشود امکان اینکه مشخص شود کدام گلخانه تخلف انجام داده وجود ندارد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی یزد با بیان اینکه کشاورز‌ها برای کنترل آفات توسط برنامه مدیریت کنترل تلفیقی آموزش می‌بینند تا سموم کم دوام را بشناسند و استفاده کنند افزود: گلخانه‌ها دارای مسئولین فنی هستند، همچنین کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان دایر است که برنامه‌های نسخه نویسی و چگونگی استفاده از سموم را به گلخانه دار‌ها اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: استاندارد‌هایی که برای استفاده سموم در محصولات گلخانه‌ای مدنظر است و با توجه به حساسیت هایی که در این زمینه است باید بیشتر مورد توجه قرار داد و با حساسیت بیشتری دنبال کرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز