خبرگزاری کار ایران

سومین دوره مسابقات سازه ستون ماکارونی در مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۱۸۹

سومین دوره مسابقات ملی ستون ماکارونی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد قربانی فارمد دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک کشور گفت: برگزاری این مسابقات از ابداعات انجمن علمی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد است که برای نخستین بار در سال ۹۴ رخ داد.

وی افزود: تفاوت این دوره از مسابقات که با مشارکت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک کشور و انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود در موضوع مساله محوری بودن آن است زیرا برخی از صنایع و شرکت‌های فعال، نیاز به سازه‌هایی از جنس ستون دارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدارهای خود با نخبگان بر موضوع مساله محوری بودن علم و فناوری با نگاه کاربردی بودن آن در کشور تاکید کرده اند و بر این اساس خواسته شد تا کارهای ارائه شده با محوریت بررسی دکل‌های نفتی، مخابراتی و صنایع پتروشیمی باشد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک کشور گفت: خروجی این مسابقه نشان دهنده ظرفیت دانشجویی کشور است که می‌تواند در شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای پیشبرد اهداف و صنایع کشور مورد استفاده قرار گیرد.

قربانی به شرایط پاندمی کرونا و تاثیر آن بر این رویداد اشاره کرد و افزود: بر همین اساس سعی شد تا با توجه به وسعت سالن محل برگزاری فقط یک چهارم فضا مورد استفاده قرار گیرد و بر همین اساس از تعداد گروه‌های شرکت کننده کاسته شد.

وی ادامه داد: در سومین دوره از این مسابقات ۹۰ دانشجو در قالب ۲۲ تیم از سراسر کشور و شهرستان‌های استان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک کشور گفت: تیم یاسمن مرتضایی و مصطفی جهانشیری رتبه نخست تیم امیرحسین مبارک، علی نالایی، کیانا ارتشیار و نسیم اسدی نژاد رتبه دوم و تیم فائزه زنگویی، اسما ملایی، نرگس عبدالله پور و فاطمه بیداد رتبه برتر این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز